3 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

3 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli UYANIŞ HAVADIS VE ILAN KISIMLARI : 1729— 44 | Persembe, 3 Teşrinevel 1929 $ bulunan Alman res- samlarından Hans G. E. Grohman Güzellik zalizesi FERİHA TEV- FİK hanımın resmini yapmak iste- miştir. Kıraliçemiz bu talebi mem- nuniyetle karşılamışlar ve kendi- lerine has olan bir nezaketle san” atın meclubu olan kıraliçemiz mu- vafakat etmişlerdir. Türkiya güzellik kıraliçesi Avrupalılar arasında bü- yük alâka uyandırmıştır. Bir Alman gazetesinden: (Türkiya inkilâp esna- sında Türk kadını e güzel olduğunu da ispat miştir. Türk güzellik kıraliçesi asri ei Devle- tinin en maruf kadın ve erkek simalarından müteşekkil bir jüri hey'eti tarafından intihap olundu. Hey'eti mümeyyize birinciliği FE- RİHA TEVFİK hanım'isminde altın gözlü bir Türk dilberine verilmesini ittifakı ara ve ahengi tam ile karar vermiştir.) Avrupalılar bizleri mede- ni hislerle alâkadar gördükçe hayret ediyorlar. $ Başvekil İsmet Pş. Hz. 5-6 gün daha şehrimizde ikamet buyu- racaklardır. $ŞB. M. M. Reisi Kâzım Pş. Hz. bir müddet daha İstanbulda kalacaktır. Müşarünileyh Hz. isti- rahate muhtaç olduklarından ha- valar fena giderse mi seya- hatine gidemiyecekler $ Ankara—29 Vm Cum- huriyet bayramı için büyük hazır- lıklar yapılmaktadır. Meclisin al caddesinde geçit resmi için yapılacak tribün- lerin plânları anasıyla O gün Türk ocağı mükellef bir balo verecektir. O gün ayni za- manda Türk ocağı merkez binası- nın küşat resmi yapılacaktır. Ik mektepler 1 teşrinievvelde açıldı ve tedrisat başlandı. Maarif Vekâleti bu sene ilk mekteplerin kadrosunu merkezden tetkik ve tasdik ederek göndermiştir. Yeni ka sin bazı tebeddülât vardır. meli hayat mektebi 12 teş- AY tedrisata başlıyacaktır. Ş Gazi Hz. mgilar şehrimize gelen Seyrisefain M. Sadullah B.e hare etlerinden evvel bazı emirler vermişlerdir. Bu meyanda, Yalovada, kaplıcalar karşısındaki büyük binanın sür'a ta amirini, ç yeni bina daha inşasını bir ka er mretmişler lir Sadullah B. inşaata nezaret için tekrar esi gidecektir. Sadullah B. kendisile görüşen bir anha el 8 yeni münferit hamam daha yaptırılmakta oldu- gunu, bunlara hususi banyoların 25e balığ olduğunu, Yalovanın imarı sayesinde memleketin her sene 100,000 lirası dahilde kalaca- ğını söylemiştir. Şimdiye kadar Yalovanın imarı için 68,000 lira sarfedilmiştir. Bü- yük otelin tamiratı bitmek üzeredir, Havaların bozulmasına rağmen Yalova kaplıcaları İstanbuldan gi- denlerle doludur. Seyrisefain, kap- healarda geceyi geçirenlerden oda başına 1 lira, yemek için de 75 kuruş almaktadır. Ş Atina — İstanbul Patrikinin vefatı burada teesürü mucip olmuş- tur. Matbuat müteveffanın mazi- sinden faaliyetinden ve ilminden takdirle bahsetmektedir. Havacılık ve Spor ürk Tayyare cemiyeti tarafından en yeni vasıtalarla ve en kudretli muharrir- lerin yazılarıyla neşredilen bu aylık salon mecmuasını bütün okurlarımıza tavsiye ederiz. .. .. " .. vu Gürbüz Türk Çocuğu Himayei Etfal Cemiyeti tarafından ayda bir neşredilen bü mecmüa, güzel kâğıt üzerine pek lâtif resimler ve ilmi, edebi yazılarla müzeyendi. Bütün türk ailelerinin okuması lâzimgelen bir mec- muadır. Okurlarımıza tavsiye ederiz. İzmir sür'at postası bzon Birinci postası rabzon İkinci postası Mersin sür'at postası talya postası Her hafta bir vapur Cuma günler 14,30 da. 'Tra Her hafta bir vapur pazartesi günleri 12 de Her hafta bir vapur perşembe günleri akşamı 18 de Her hafta bir vapur salı günleri 12 de Ant Her hafta bir vapur pazar günleri 10 da Ayvalık sür'at postası Her hafta bir vapur salı günleri 17 de Sirkeci rıhtımından. Bozçaada postast On beş günde bir vapur cumartesi günleri 17 de e > * # “ * Doktor Semirimis hanımefendi : “ . . . : Çocuk hastalıkları : . Ğ : ODoktr EKREM BEHÇET BEY " Oto-rhino-laryngologue : : 2 Apartman Lorando, Tepebaşi P9: Lİ Türkiye Seyrisefain idaresi İşletme G. Mi üdürlüğünden arabiğa postası Her hafta ei pazarertesi, çarşamba perşembe 18 de Bandırma postası Her hafta cumartesi, salı: sfir'at ve pazar- tesi , perşembe aralık olmak üzre 18 de udanya postası Her hafta cuma, pazar, salı, çarşamba | gunleri 9 da. | İzmit yo | Her hafta pazar, perşembe gda idare la a a haraketle mutad iskelelere a7 De e ei ederler | Yalova postas | Her hafta Cuma, pazar günleri Yleriye gider ve ayni günde gelir. A