24 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

24 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

774 Kumsalda tenleri güneşten tunç rengi almış iki küçük şeytan Mevsim, yani banyo mevsimi ar- tık geçmek üzere. Son yağan y murlar hemen hemen bütün sail. lerden halkı çekti. Filvaki daha henüz sayfiyeler temamen boşalmış addedilemez, fakat yaz günlerinin tadı geçmiştir, Bizde artık metrük sevdalılar gibi denizi ve onun tatlı hatıralarını arasıra andıkça içimizde bir şey &ızlıyor!.. Deniz diyoruz arkasından kadını hatırlıyoruz, içimizden — gençlerden bahsediyorum — kaç tanemiz değiliz. Kalplerinde minden hiç gönül yarası kaç genç var? böyle bonyo mevsi- olmazsa bir acı, bir almadan kışa giren Deniz banyoları bu sene evvelki- lere nispetle çok fazla kalabalık ve daha heyecanlı idi. Seneden seneye banyo hayatına ve deniz âlemlerine rağbet artmaktadır. Gelecek sene- den daha fazla ümitvar olmalıyız. Şirin İstanbulun muhtelif sahil lerindeki geniş kumsallarda görülen manzaralar hiçte unutulacak hatı- ralardan değildi. Küçük yavrular sıcak kumsalın üzerinde oynuyor- lar, denize dalıp çıkıyorlar. Bembe- yaz vücutleri güneşin keskin ve ya- kıcı şual ile tunç rengini alıyordu. Bu küçük şeytanlar adeta banyola- rın en ayrılmaz uzvu idiler, * ** Deniz banyolarma veda ederken onları şöyle bir düşündüm. Altın- kum daha evvel ne idi? Altınkum; iki sene evvel ismi bi- linmeyen kum deryası bugün namı. na bir vapur izafe edilmek şerefine Ahmet İhsan Matbaası Limitet Şirketi UYANIŞ No. 1739—47 Deniz, çocuk ve kadın de nail ii Dimekki'genç Altınkum kıdemli Fluryaya kuvvetle rekabet edi Belki birle zaman sonra onu da yarı yolda bırakacak. Plâjların en mühim dedi kodu mevzuu «Mayo» lardır. İlk zaman- larda kadın erkek ayrı deniz hamamlarında banyo alırlarken mayolar bugünkünden çok fazla kapalı idi Kadınların ezeli ve ebedi bir iddiaları vardır, derlerki: «biz her sa- hada erkeklere galip gelebiliriz; yeter ki bize çalışmak için serbestii tamme verilmelidir ! » Ben bu muhik iddiayı (!) münakaşa etmeyi pek sevmem; yalnız şuna daima eminim ki kadınların bizi daima en kahkari bir hezimete oğra- tacakları saha ancak tam manasiyle «kadın» oldukları yatak odalarıdır. İşte kadınlar bu ciheti pek eyi takdir ettiklerinden kadın erkek be- raberce denize girmek kabil olunca mayolar mütemadi bir tebeddüle uğradı. Bugün artık mayolar okadar garip şekiller almaktadırki şaşıyo- Avrupanın en meşhur moda mağazaları her deniz mevsimi için model icat ediyorlar. oluyor ki biz erkekler Artık bugün Mayolar gittikçe okadar ne kadar teşekür etsek azdır. Plâj hayatı kadını müsamahakâr okadar be- nimsemiştir kadın Plâjı; Plâj Kadını hatırlatıyor. Vapurun kenarında Tehlikesiz bir deniz kızı Mes'ul müdürü: MAHMUT SADIK