November 21, 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

November 21, 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

836 emin olan Kartal ilamın hükmünü kabul etmiyor. Kimsenin taniya- mayacağı bir şekilde alaimi veçhiyesini tadil ediyor. Doghorte nezdine gelerek onun başlıca dansözünü kandırıyor, korku ve ne- dametin hirsiz kalbine nüfuz ettiği neticesine varıyor Nihayet onu yakalamağa muvaffak olarak, Çin hakimlerinden müteşekkel bulunan bir mahkeme huzuruna sevkediyor. Bu mah- keme huzurunda cürmünü itiraf edinceye kadar işkence görmeye mahküm ediliyor u pek hazin engizisyon sahnesinin tevlit eylediği korku, rimi itirafa sevkediyor ve kendisinin beyaz polise teslim edilmesi teklifinde bulunuyor Esrarengiz bir tarzda bir Asya hakimi, sıfatını Çinli dostları marifetile vaz'ı sahne ettirmekte tereddüt etmeyen Kartal sayesin- de Kent kurtulmuştur. müc- MELEK' te ; Gece Güzeli Mümessilleri : LORES KASTELLO ve KONRAD NAGEL Hulâsa Nevyork'un (Ten - derlion) mahallesindeki Kellis - bar müdavimle- rince Gece Güzeli na- mile maruf olan(ROZ SENAN ) tehlikeli bir hırsız çetesi efradın- dan Fred namında bir delikanlı ile saf bir orabıtai oaşıkane tesis etmişti. Bir akşam bu genç tarafından evine kadar götürülen Roz deli- kanlının kendisine kar- olan tecavü- kurtulabilmek için eline geçirdiği keskin bir cisimle mu- yor ve onun yere yu- varlandığını o görünce öldü zannile karanlık larda dolaşirken tesa- düfen üzerinde ( bir bankanın alâmeti bu- luna bir çantaya ayağı çarpıyor ve içerisinde para var zannile alıp kaçmağa ( kalkışıyor- sada polisler tarafın- dan görülüp bankayı soymuş olmak töhme- tile tevkif ediliyor. Fa- kat karakolda çantanın içinde bir takım eski evraktan başka bir ş aa görülünce tahliye ediliyor. Bankayı soyan çeteye mensup olan Fred ra ile dolu bulduğu zannile kızdan şüphe- lenerek tuzağa düşürüp paraları sakladığı yeri tazyik ediyor Nihayet DA tazyik neticesinde naat getiren Fred Roz'u haydutların elinden kurtarıyor ve birçok gayret arfiyle kendi yakasını da sabık şeriklerinin elinden kur tardıktan sonra mes'ut bir aşk sürmek üzre köy hayatına çekiliyor. Majik'te: öğrenmek için sevgilisinin masumiyetine ka- MAJİK te: ” Baden Baden Rezaleti BRİGİTTE HELM Temsil eden : Dansöz Vera Kersten'in ikamet ettiği tavan arası odasına se- UYANIŞ « Baden Baden Rezaleti« filminde Brigitte Helm ile Mary Stuart No. 1736—51 falet girmiştir. Ev sahibesi onu kapı dışarı etmekle tehdit ediyor ve yurtsuzların sokaktaki feci hayatı önünde tecessüm eden Vera büyük bir teesüre düşüyor. O za bir ajansa mü- racaat ediyor. Oradaki ajan Vera'ya Mi ar güzel bir kız olduktan sonra ona nasıl bir iş bulmak imkâni mevcut olduğun açıkça söylüyor. Bunun üzerine Vera dehşet ve nefretle dışarıya fırlıyor, sokakta gözleri kararıyor ve sendeliyerek düşüp bayılıyor! tam zamanında du- Bir sukut ve canhiraş bir feryat... cra, ünde, kaldırıma uzanmıştır. rabilmiş olan zarif bir otomobilin Birkaç gün için hükümet merkezin bulunmakta olan Amerikalı milyarder John Leeds hemen otoni9bilden dışarı atılıyor, baygın zavallı kızı kaldırıyor, ve onu otomobilin yastıkları üzerine braki- yor. Para kıralı denecek derecede zengin olan ve paranın bütün kudretini pek iyi takdir eden milyarder, genç kıza gülümsiyerek yardımda bulunmağı vadediyor. Bu karar üzerine onu gayet şık bir surette giydiriyor ajana kadar kıza refakat ediyor.Bu defa ajan derhal yumuşu. yor. Bu iş hasıl ol- duktan sonra genç kizi eve kadar götürüyor. Vera'yı büyük ban- kerin otomobilinde gören Edgar Merck, muvaffakıyetsiz bir ak- ör, onu yetiştireceğini söyliyerek (o kendisin takdim ediyor. Sonra kızı Baden Baden'e gö- türüyor. Vöra trende Baron7Egon V. Hal- den ile tanışıyor.Baron da Baden Baden'e git- mektedir. Yanında mu- hibbesi güzel Fernan- cazip dansözden pek hoşlandığını Fernade Besson meraretle his- sediyor den Vera buluşuyorlar . Fakat Fernande dos- tuna okadar kolaylıkla serbesti verecek değil- dir. Bilhassa Merek'i kendisine bu işte yar- dımcı temin ediyor. John Leeds'in im- zaladığı bir mektupla Veranın milyarderin metresi olduğunu Hal- e haber veriyorlar. Vera Merck'i Halden'in önünde ya- laninı itira'a mecbur ediyor. Bunun üzerine gözden düşen Merck çekilip gitmeğe karar ve- riyor, fakat daha evvel John Leeds'in ismi işitmişolduğu faizci ile bir kuyumcuyu dolandırıyor. Fakat evinde kapıyı açıp dışarı çıka- cağı anda John Leedsile karşılaşıyor. Merck naçar kalınca yaptığı dolandırıcılık ve yalancılıklarla Vera'nın katiyen alâkası olmadığını itiraf ediyor. Bu esnada faizci ile kuyumcu Vera'yı Halden ile dansederken buluyorlar ve onu dans salonunda tevfik ettirmek istiyorlar. Bu- nun büyük bir rezalet teşkil edeceği şuphesizdir. Vera mütahayyir, halkın ortasında sapsarıdır ve bu kalabalık içni de diğer maceraperest kadının feryadı yükselmektedir. .Maa-