21 Kasım 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

21 Kasım 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

826 UYANIŞ No.1736—51 Küçük Türk kasabasında Çalışkan bir İktisat Müessesesi ; ADAPAZARI Türk Ticaret Bankası Büyük harbin ilk senelerine kadar altı sene müddetle Ali Ticaret Mek- tebinde İktisadi Coğrafya dersi vermiştim. Mektepten çıkan efendilerin bu altı seneye İstanbul tesadüf edenlerile aramda çok derin ve tatlı peyda olmuştu. Onlardan hangisini evlât rabıta görsem kendilerine muhabbetinin tazelendiğini derhal duyarım. Memleketin pek başlangıçta olan iktisat haya- karşı beslediğim tına karışmak üzre yetişen bu gençler, muh- telif yerlerde çok kıymetli unsur oldular; Ticaret Mektebi harpten evvel ve hele harp- olan gerede kasabası Adapazar Bankasının şubesi te pek az efendi. yetiştirdi, fakat yetişenler hakikaten iyi yetişiyordu. Manevi evlâtlarımın arasında bir tanesini mektepten- beri ziyade severdim, ismi Asım idi; sınfının birincisi zeki, bir efendi idi tikbal için ondan çok umardım. Ti- caret Mektebinden 1911 senesinde şeha- alan Asım « Adapa- Ticaret Bankası» nın Umum Müdürüdür; manevi oğlum beni gördükçe, idi ve çok çalışırdı; anlayışlı, sakin ve terbiyeli ve İs- arm şeyler detname i Bey şimdi zarı o Türk Değirmendere * Ada- pazarına çok * uzak değildir, bir defa gel- senize derdi ve onun bu dâvetini sevinçle dinlerdim. Geçenlerde birdenbire okararımı verdim; Değirmende- - reden . karşı yakâya geçtik, Tütünçiftliği b Adapazar Bankasının Bozüyük şubesi Adapazar Bankasının şubesi bulunan Düzce kasabası. Bayraklı daire banka şube binasıdır Adapazarı Bankaşı İstanbul şubesi memürları istasyonundan bindiğimiz «Adana» tireni bizi iki saat sonra Arifiyeye götürdü; oradan bizi bekleyen Asım Beyle birlikte Adapazarı katarına geçtik ve biraz sonra şirin Adapazarı kasabasında, kasabanın ismini taşıyan çalışkan iktisat müessesesi müdiriyet odasında idik. Daha sonra meclisi idare odasında idim, meclis içtima halinde idi; Adapazarlı aza beylerin arasında bulunuyordum. Bu, bende tatlı bir ihtisas uyandırdı; çünkü Anadolunun başka yerlerine nispetle iyi inkişaf eden Adapazarının iktisat Ada pazar Bankasının şubesi bulunan Boluda kir cadde Solda Banka şubesi binası )