29 Ocak 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

29 Ocak 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

e a eye No. 1798—113 müsürifi namile dört vür elli lirayı mitecaviz bir borç kurssında bulunmuyor. Namusamüzu hüysiyetimizi vikaye etmek için hey'et hu borcu ödemek meh riyolindedir - Vaytdemek biz Kuraya dai efendinin bal ayı müsarifini ödemeğe gelmişiz Önü ne şilple, Ama bir kere kazüya uğradık. Allah bundan beterine sizi kürbün etmesin. Şu dâ bilmiş olünüz ki bu born temsil verinceye kadar geçevek günlerde gizi otel velokuntu imasarifinizide ilave edinim. ğer temsili hasılatı bunlar ödemeğe tekabül öderse ullahr şükür edelim, — O halde İstanbula dönelim. - Neleh.Cebinizde vapur parasi varim? Sizi butüya düşürme usulle bir parasız getirdiler, Yaka bu rezaletteri kurtulmak için hemen İstanbula dönmek benim aklıma geldi. Fukal, sizi bu alimlerin elinde bırakmada “vicdanını razı olmadı. Bakımz. ikisi de ortağı yuk. Hayalporesi böy Sulka içmek peşinde işgüzar efendi. ise daha bir kaç para vurur muyum diyerek bilet satmuğa çikan heyetin otrufunda dola- giyor. — O halde besabü siz vazıyei ediniz. — Hürgi hesaba? omada defter yok, Rakkam yazılmış. bir kâğır parçamı bile yok. Yalnız mütiş bir borç vir. Ona mı vayiyet edeyim. İste çocuklür. Wazivetin yahametini anladınız ya, Bu borcu öle. miyecek bir halegetimemek için «ize bir tnvaiyede bulunacağım. Görüyürum ki siz buraya geleli iğtabaniız açıldı, Her biriniz günde yüz leyi mütecaviz şemek yiyorsunuz. Birz iosak ördlimiz. Aç tü iluralım.? Ölmiyecek kadar yiyiniz. Çünkü tenikil vere veğimiz Liyulrodu Salli alhmer menlantine sinema gönleriliyor. Tiyatta npeak bir hafta sonr bize verilecek. Biz bir hufta brrada işsiz oturmağa müh Kün. Bu bir haftayı idare ve iktisatla, geçirelim. “Sonrasnn allak kerim, Çosuklar boyurlarim bitip düşümneğe başladı lar. Piyes provalarile onlan meşgul ettim, Bir dere ceye İamlar kendilerini. nnütturmazı çalıştım, İzi htünye eden gençlerden mürekkep bir hey'ol ertesi gece yener birliğinde sanal, teması, hakkında bir konlerune vermeni rin ettiler, Müddeti ömrümde kon fernris vermedim için itizeir eltiraras (de daralan gi dup oldum. Hakikutun bize hasılat temin etimek için kösati, yorülun, ailesin gençlerin arzularını yerine getirimek bize börç olmuğlu, asa bir zemin başınladım, Birlikte halkın hnzu- runu yüreğim çarparak çıktım. Dürk temas edebi- yalını temsil etmek için Puzaroğu geldiğimizden başladım. Tema apılınm da scnayli nefiseder Tür dut olduğunu ve sanayi! nelise de milliye ve mez bep aranılmayacağından tenüşa san'atında da milli yet ve mezhep aramılımaması lâzım geldiğini söyle- vdüm. (Çünleii aramızda iki gayri müslim bulgüması bazılürmen kilükal olmuştu, banu tevil için San'a milliyet ve mezhep aramimaz demeğe mecbur al dnm),.. Dal meler söylediğim şimdi aklıma gelmi- yor, her halde dolu boş sözler söyledikten sonr “putkumua göyle hitum verdim,,, “Muhterem Pazarcık- SERVETİFÜNUN lemek şerefini wasip ettiği için kendini İmltiyar addelerim. Sizlerden gördüğümüz samimi misafir yıdd- verliği, teveccühü, roühabbeti asla, unulimuyacağız. Romen hükümetinin bizlere göstendizi bisi, kabul ve tezhilüt te sayanı şükrandir, Bu vekile İle burada Komunva krulı haşmetlu ikinei Kurnlin ve metbu'üm Mustafa Kennl Paşanın, isimlerini hürmetle yad- etmeği kendime bir vacihe bilirim.» Mustafa Kemal ismi ağzımdan çikar çıkmaz bir alkış tufan koptu. cümlenin alt tarafi (yaşasın Mustafa Kemal) gvazele rine karıştı, Ben de bu urulık gözlerim meserrei yaşlarile dolu olduğu halde gidip yerime büzüldüm. Birliğin duvarlarını merhum Namik Keinalin Millint Paşımın, Ali Buaviiin, Binasinin ve olalı gok saman üzerimizden eksik etmesin büyük Güzinin büyük Kılar du resimleri twlik edilmişti Daha ertesi akşam biritei temsili verdik, Benitn gelin kayın ana mmihikesilk. eşi Nuri beyin taş parçasi birlikte temsil edildi. Tiyatronun msfı Rören ve Bulgurlaria dolmuştu. Bünlenn arasında Türke çe bilen de var. bilmeyen de. ön srmia Pazarcık valisi Kolonel Görski ve madamasi ve snr İneru” riyni hükümet olurmuşlardı. Temsilde bir falso edile cek diye yüreğim titriyordu. Bizi himaye deden © raf ve gençlerde şüpheli imişler, Fakat her penle küputmnca sürekli alkışlar. İlm bana “cesaret verdi hem de himayekirlern yüzünü güldürdü, “Çocuklar! biraz dahin gayret, müthiş muvattakiyet kazanacığız» dedim. Onlara da bir cösaret geldi, Artık piyes ugu- yordu. Aran nasl uçuyordu onu bir ben bilirim bir- de allah bilir, Adeta yavm küşlar gribi çarpımısuk nçnağa calişyondu. Fükab halkın gazamndan Ser hira kudur pervaz wii. Tuş parça Tamamla Raşit Rizayı taklit edeni CGM Yakıp ile gelin Kuyum dap piyesinie kayın nün rolünü ifa öden Melâhat Ziya hanım büyük muvaffakiyet kuzutndilar. Hele gelin Kayın amala Hüstev rolün yapan Ziya bey salına hayatını çok yabincı olduğu halde çak alkış kazandı. Hatta ertesi gün onu metrede görlülerse Hüsrev bey Tlye hitap ettiler, Vali, ronfamnas türkçe bilmedikleri halde bu beğ penle oyunu sonumu kadar seyretmek ozubann kai andılar ve oyundan sone giderlerken bilvasıta beni tebrik etiler. Duhu İepimizi tebrik eden çoktu ya... Geçelim. Erlesi gün valiye teşekkür elinek için Me tabip efendi papitndı bir zata slilemdir. ie oan gitlik. Bizi seye nezaketle kuhul eb, Faal mağ esef ben Mumei bilmiyordum o da Türkçe, Frame, bilmiyor, Tervüman vasıtasile konuştuk. Diyormuş kiz — Dün gece Tiyatroda bem ve bizim, amda, Türkçe bilmediğiniz hülle oyunun harekellerini görerek çok yevkli dakikalar yuşmdık. Eve gellik, imüdamla beraber çay iterken oyumu tanza Lemi e dsir konuşmada başladık. Ümumiyet üzme W mükemmel oynandı, Fakat hüngi uktör Ay iyi oyunlu diye mubahumaya giriştik ve en viheyet Yesinin. söllerini ifa ettiğinde ittilik etik. SB arkadaşlarımızı cidden tebrik ederim, Fakat çok m e zamanda DAKAR geldiniz bir kere mr , hi kardeşlerim! tali bana sizlerin huzurunda süz süy-