29 Ocak 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

29 Ocak 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

UYANIŞ wype No. 1795 —113 “ Boynu bükük kızlar.. Tüzan: Şevgili kardeşim Sabıhnt, İlk Ankara mekte doğacak hir kış güneşi gibi sabırsızlıkla bekliyordnm. Bilmem neden, içimde ao duyduğum zümünlar, seni ölen bir arinenin ağlalar istiraliile hatırlıyorum, Ben ban © kadar yakın, © kadar eanlün bir arkadaştın ki Uy yakınlığı dayalatmyacak bir rabıta ve bir hin süleri İlinde benimsemistim.., çindi, ralliri boşaltılan, bakimsız, ölen bir seyir kütüplanesi hüznü, yüreğimde gizli gizli Mçkitiyor... İçimdeki bu boşluk, uzak mesmelerin arkasında “mevsim değiştiren. geniş karlı yuylulur gibi, banu körkune bir ürperme veriyor. Hayatta yerine zevkini getşaklağalı alan urda- düşım tamran, Sabahat, Sen Ankaraya gittikten snra ben; ne rietepte, ne de evde dertlerimi. döke cek, meş Meme bir seak avuc, bir bakir tas bile bulam Bu ilk la, bana çel ortasında, beliten bir vaha bheyecam ve zevkini verdi, Bir göçe; süüllerci yolları anlatan, ruhlan ağlatan içli mektubunu yadum ,yadum tadarak okudum, Sen, nemlenen gözlerimin “önünde, yılların, iki genç kiz hayatım birbirine bağlayan, sıkı düğümleri ile neşeme vurulan zincirleri birer biyer koparıyardun.. © Babahat, talih, hayat sahnesinde o kadar gürlatnri bir aktör ki kulis arkasından bile dinlense, seyrelilse gene anlaşılmaz... Biz çok defa bu maskesi çeşitli oyuncuyu aranızda doluşır görürüz de gene tanıya Miyiz, 0, büzati «Ni&s kumarlanelerinden çıkarken, “Kürklü paltosumu satarak otomobil parası yapan sefih asilzade çocuklarının, gece sonlar «“bükürus masala ida aradıkları şey olur... Bazan da, kaldırmaz bir İstanbul köşesinin içine gömülen bir talıta evde, çökük göğüslerin beklediği, bir genç kızın istikbul güneşidir. En büyük fecast hayata karşı bedbin olmaktır. Bon bu fecaati kendim. için hüziliyorum. Bilerek, istiyerek bekliyorum, Sabahat... Benim ruhum öyle yeilelenmiş, yalnızlıklar içinde o kadar İstirap cel- r ki yarım, kınık heykellerle dolu, kimsesiz bir “sanatkâr ateliyesine bakörken duyulan gamı, neşe “diye, ben yıllarca yüreğimde sakladım. REŞAT FEYZİ | Belmadan Sabahate | 5/1/1931 Dünyadan, ornni zleri weiei vevklerle eerinde, oluru. insanlardan koçak istiyorum... sanki başka bir #lemden solis dö, bü alısamamıs bir yubancı çelinzenliği var, Yer yüzünün İnsarldefdan neltet cılişorumu. kodarımaın. ölemine yalan alpler, ortaklar arıyor. düsündesiz dolaşan; İçitide ölene wap WOZVASI 9et wittikten sona, İni yabancıbk daha işkenceli ollü.. Bu, kiyametin meydanın aydıran “dünya içinde, o kadr vala ki yüreğimin sesine hiç ses veren yök... Ben, ta Anlımadan, bir sün Kalbindeki, harpten dönecek evlât ümüdi sibi bir keysin,,,. İli, bazan çek devin ve dimdiür sessizlikler olur... Bu sükütün feryadı o kudar haylarıcıdır ki İnsanım sağır aşan kulüklarınaı usirik yollardan gelen irt ylir #üalarina bezen, Bu ses, santi eihidir. İste ben, bu bağıran yalmızlığın İçinde binahyorüri, Bvt, mektepte kesik Snaoh, şımank cülüşlü bir siri kızı arkadaş. diye çağırıyoruz... Fakat bunların çoğu arkadaş hislerinderi o kadar uzak kulmışlar ki... Dala ileri giderek, cılgın kahkalmların önüne serpilmis birer oyuncak olan w kızlardan iğreniyorum, diye veğiu, Belki gu salırlarımı okurken dudaklarım büzerek, ugun kirpiklerinin fentesi altından seyrettiğin ral anlaşılmaz bir imama halinde önütüden geçiyor... Bi geçeni iyi tanı, Sabahat... İhtimal şimdiye kadar hiç farımadığım nnlüayucıksın,... Sana bu mektubumda hayatın, o garlatın akl rünün yem bir piyesini anlatacağını... nun ba son oyuan ki ömrümün on nazik verine vürülan bir tekme tesirini yapın. Talnunmülsüz, manevi yüklerin altında zaten yıpramadu arkadaşın sendeliye sendeliye, 'deriy çukurlara dort, arık yel ahyor.. Sabahat, çirkinliğinden ve fakirliğinden buşka bir günahı olmıyan ben, yıllar süren mektep sirülarında vok hakarete, istihzaya uğradım. Bunlar ne içindi. Babamın Kafkaslı ırda şehit düştüğü, Allahın beni girkin yaratlığı için mi *,. Fakat bu emirlerin ikisi de büyük yerden,. Birini vatan, birini Allahı istedi. Babam öldükten sonra senelerce bir yerden gelirsiz yaşadık., Çok çocuktum, Harbi umuminin og gibi insan kütleleri üzerine akın yapan İbamleleri iki Salami...