29 Ocak 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

29 Ocak 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

ş 140 © UYANIŞ No. 1798—113 İ > < Zx Ge "T > | Harbi Umumi'de Fransızları Marns mudalaasini kazandıran müteveffa Mareşni Jafr Vransa'nti meşlrir bir kumandanı olan Mareşal Jofr, uzut isiraplar sominda hastalıktan kurtulanıyarak bü sy vefut çiti ve bütün fransiz mecmia ve gazete lori ba münasebetle hususi nüshalar vkardılar ve Mareşal bayalanı en ntak teferrintina kadar nakler- tiler, Jolr'nu vefat Fransa isin pek mübim bir ziya addedilebilir. Harbi umumide ilk Maen maharebesini İdara etmlati, Telgrafhanede Telefoncu kızlar 2 Prens de Bulew | l Almanyanm maharebeden evvelki başvekili olup cibün harbi patlamadan İmparıtorun gözünden düze. rek menküp kalmış ve muharebe çikarken Roma sefirliği etmiş olan prons Bülow bu defa başvekillik hatıratımı neşreyledi. Hu hatıralar İranazeava toreiime olunarak İlustration'da çıktı. Büyük muharebeden evvelki Avrupa siyasetinin iç yüzü meydana çıkıyor, Eens Balow inparoterli. beraber İstanbula gelip soyalatine de | etmişti. Simdi. bu Mi tafelâtım verdiği icin günüt meşhur bir ip “vrüpa telrrafhanelerinde hüsmzi telefoncu mat- mazeller vardır. Bunlar, aldıkları teleralları derhal telefonla sahiplerine ihbar wlerlor, Bu suretle telerat E “im imüvezzilerinin meskür telgrafları mahallerine götür mek için kaybedeçcekleri zaman kazanılmış olur, Ge- çen möshamızdaki postacılık makalesi ve resimlerine ilâveten bu resmi de nesrediyoruz.