29 Ocak 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

29 Ocak 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

132 UYANIŞ Nas 1798— 113 | ivanı Harp mürteciler | Mürtecilerden bir kısmının idamı istendi hesaplarıda yakında sorulmağa başlanacak. Mürtecilerin ele ba İt müddettenberi devam etmekte olan mürteci im ronhakemesi divanı harp tarafmdan bitiril miş ve birinci safhada yüzden fazla bain hakkındu kararımı vermiştir. Bunların içinde oldukça mühim bir yeküna balığ olan idam coznları da, vardır İkinci safta müulakeme edilecek olanlir da ceza larımt bilâhaya göreceklerdir. Bu ikinci parti muz nunları duha hafi cürüm işlediği tespit edilen eşhastir. İlk kartr yiyen hainler ele başılar, şeyhler, tilen alikadar olanlardır. Bunların içinde Enihülaktan Esas, oca Ali, İbi him, Saffet ve Bozalün köylülerle diğer bir çol eçhüs vardır Müddeiimtümi tarafından maznunlardan bir İos hakkında tülep edilen cezu kanununun /dö dei maddesi sudur: «Türkiye Cumhuriyeti Teşkilâtı Ünsiye kanununun tamamını veya bir kısminı tağyir ve tebdil veya ilgaya ve bu kanan ile teşekkül etmiş olan Büyük Millet Meulisini isknt veyu vazifesini yapmaktan mene vobron teşebbiüz edenler idam dozuna mahküm olür. Gö inci maddede gösteriler şekil ve süretlerle gerek yülmzcn ve gerek birkaç kişi ile birlikle kavli Fato cumhuriyet veya tahriri veya fili ile fesat çikarrn veya meydan Şehit Kubilâyın annesi Zeypep hanım ve sükaklardı ve nasın toplan dığı mahallerde untuk iral ve yalı. yapıştırımık we meştiyai dora lerek bu “ürümleri isle meğe (eşvik edenler hakkında yapılan İos teşelbisii dereog- i . sihde kalsu dahi idim cemi hükimülrinr. : Kubilâyın. annesi İzmir muhabirleri. yevmi ge» gebelerde Sehit Kubilâyın ck muhterem aünesinden bahset mekte, şimdi nerede olduğunu, ne yaptığını kaydetmektedir. Buteresan bulduğumuz bir mek- tuptan şu sıfırlar almağa lizum- Mürteciler adalet huzurunda gasil duruyorlar ? Fola Gumhüriygi İl eördük: