28 Mayıs 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

28 Mayıs 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

Gü Perde üstünde en soüra (ki kulırıman gönlük.. Filme hâkim olün iki kaltrıman,. Arkalarında bir öv uzanıyordu, Geniş ve buzlu bir oyn. Ve onlar boz kırlarda köpeklerin çektiii hir kızak içinde yol aldılar. Soru: Perde kapıtdı.. Perde kapandı.. Filmi seyrettiklen sonu Merdivenleri iniyordum.. Birisi beni ismimle çağırdı. Döndüm, Bu, Halil Neodetti... On sene kadar bir müddettenberi görüş müş değildik. Fakat ismini bir kere gizetelerde görmüştüm.. Bir ketil meselesinden dolayı muhakeme ediliyordu. O sıralarda işlerini hiç be yolunda olnidi: Zindan, neticeyi takip edememiştim. Elimi hararetle sıktı... Üstü başı temizdi, belki de biraz şık. Eski hir mok- tep ardakaşna tesadüf etmek hernedenne insan pek göviüdiriyor.. Kolüna girdim. Bir gazinoya doğru yürüdük. öwvelâ, esis hakkınd bir şev komuşmadık.. Fakat pek mütecessis tabiatiri bu menollyi urutllaka Üğrteli- mek istiyordu. Aynizamanda biraz da biliyorduru ki öldürdüğü bir kadındı... — Nasıl, Neodei, hülâ evli değil misin * Büşinı snlladız — Kadınlar şimdiye kadar kili dercecde anla mağa muvaflak olamadım ki. — Gök talmi söyliyorsun.. Eğer sevgi meselesinde anlamağa muvaffak olamadınsa yazık, hem de gök yayık,. Zira ortada anlaşılmağa değer bir şev yok. Hemen, hepsi iikayt ve çok kere şelvelperesi... — Zünnetmem, dostum. Hiç zannetmem,.. Başım» dan öyle bir vak'a geçti ki kat'iyen tekzip ediyor bunu, Kadın ruhu herhinide: Gök esrarengiz bir gey. (Çok esrarengiz bir şey. Bu sırada cebinden gümüş bir madalyon çıkardı. Açtı. Uzat. Bukum.. Bir temfında güzel bir kadın resmi vardı, Gözleri iri ve (parlâktı., HİKÂYE zel ve Esrarengiz - Peyami Safa - ye V Çözük saçları omuzlarında dağılmışir.. Boynunda bir siri inci vardı. Güzeldi. bunu söyledim.. Fakat iri ve parlak gözlerinde tahal bir estar vardı. Bunun hiç bir zaman tahlil etmiş değilim.. Belki iyi ti Di bırakıyordu... Belki Tena. Belki de pek fw Malt sonra bk Pötkülüjik bir mesele idi. Halen kâli derecede olün tecessüsümü dalın fazla talirik etmesine rağmen, sesimi çıkarmadım... Yalnız harikulâde güze hissini veren dudaklarımın hakikatte de böylemi oldağunu sördum.. — Resim aynidir, dedi . Belki sördüğün bu resim- den bile Daha çok güzeldi 0. Dülin çök güzeldi 0.. Geçirdiği mavera herhalde bu kadina atfı... Anlatınası için rica ettim, söyledi: — Yedi sene kadar ölüyor. O zaman çok tohal bir haleriribiye içinde idim. Onu gördüm... Olu beğendim... Onu sevdim. O da beni beğendi.. (© da beni gevdi.. Ve tanısbık;, İlk görüştüğümüz zaman ayrılırken, bir daha gö tüp göremiyeveğimi sordum. Çok kat'i bir surette söylerdi: — İstediğiniz dakikndi.. A, dedim, yarın Olur muf, Dört buçukta 'Tokatlıyanda bekliyorum.. Peki,, Merimundum, hem de pek menmun. Ürtesi gün Tokatliyuna gittim. Vebol bol zaman israile altıya kdar bekledim.. Mese İfiç kimse ckmadı.. Hiç kimse çikmadı.. Demamile harp bir vaziyette idim. İki gün sonra bir mektup alıbm.. Pazar günü saat onbirde muhak- kak geleceğini söyliyordu., Pazura daha dört gün vardı..Bir mektup yazımığı düşündüm. Fukat her şeyi alhüst etmişim bununla,, Tekrar aldığım küçük bir mektupta bir dahs kendisine mekt göndermememi rica ediyor, sri bu meseleden dolayı geleceği günün ancak onbeş gün sonraki Pazar- tesiye kaldığım teessüllerile söyliyordn.. el. mm.