28 Mayıs 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

28 Mayıs 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No, 1815—130 PM MN EREETEMGNE UN 3 Ga Madem ki Çinliler sarıdır... Mektepte çocuk; Çinlilerin rengi öğrenmiş. Babasına soruyor : — Baba, Çinliler sarı imiş. — Öyle, çocuğum ! — Peki, ama ya sarılık hastalığına bu hastalığa tutuldukları nasil belli olur ? Seviyor, çünkü... — Kızın dediğim adamla herhalle evlen. Örseni çok, ama pek çök söviyor. — Nereden (anlatın, baba — Çünkü, kendisinden sik sik ödünç para alıyo rum ve buna rağmen bizi ziyarette kusur etmiyor ! Uslu oturan çocuklar Anne, çöcüklarina bak or: — Oh, işte böyle nslu uslu oturmalı, — Babamız uyudu da! — Elbet, gürültü etme- yaeli. — Üigmresı ağzında, Atek, diye ses çıkarmadan bekliyoruz ! Gürültüyü işitebilmek için ... Mister Pitter, kana ile Fordun oötomebil fabrikasını giyarete gitti. Bir aralık, en gürültülü makinelerin işlediği g&leona girildi. Mister Pitterin kürisi, mii- temadiyen Jükimdi söylüyor, makinelerin görünüşünden, şundan bundan bahsediyordu. Yirmi dakika kadar, dürup durmamasıya söyledi, söyledi, gene söyledi, Hanri Ford, bu muteber aileye fübrikasımı bizzat gez- diriyordu. Nihayot dayanir madı. Bir hoparlör aldı, ağzına sarı olduğunu Erel ri Hünecek Şeyler Piyanoyu satmışlar... — Nişanlı olduğumuz zürmâl, benimle çok alâ- küdlar oluyordun. Saatlerce yanımdı, oturuyor, ellerini dizlerimden ayırmayordun. Şiradi evlendik, artık lı benimle eskisi gibi meşgul olmiyorsun — Cicim, o zaman piyanomuz vardı, Piyanonun başında piyanoyu sattık Çocülr, amesinın karnı üstünde « Dağa tırmanan şimen- diler » oyunu oynıyor | dibine kadar gelsin, ciparadın ağzı yansın, öyle uyansin, biz de gülelim. Anlıyamadım ! — — — — — Koşma, boşuna koşma, hiç yer yok! - Evlâdım, nasil razı olur | hali olmayan benim gibi me- calşiz bir kadının yayan yürümesine gönülün oturutken, böyle yapıyordüm. Halbuki, ; Bir kaz pazarlığı — Bu kazlar kapa f — Tanesi iki buçuk Lira! — An, pahalı. Başln yerde bir ee orlar, Şimdi fintler düşük — Ama, bu kazlar, fiatlerin yüksek o olduğu yamanın kazları. Ondün aradı fark var ! Telâkkiye göre ... — Siz, fiktinizi sik sık değiştiriyor sunuz.Buna dik- kat ottim. Ve pek kati olarak hakkınızda bu dü- şünceyi hasıl etim. İF safllim. — Bununla ne demek istiyor sunuz ? Bu, Div - karşi bir lLakdir oi ilede ediyor, yoksa bir hnkaret mi? gölürdü, bir ucunu Minlreş Pitterin sağ kulağını çevirip, seslendi ; — Lütfen, bir Tahzf silar- sanız, makinelerin gürültüsünü dühn iyi işitmek mümkün olur. Milhaasa rick ederim, Mistires ! Gene 13 rakkamı! — Karımz batıl itikatinra mütemayilmiş, Oltmyacak şey- lerden teşetim -«lermiş, Doğ- |,| Ç rü mü 4 ; bilirim, ki 14 biç hoşlarımaz. man okurken, feyi atlar !