28 Mayıs 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

28 Mayıs 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

a g e 416 SESVETİFÜNUN No, 1815—130 Paketi açtı, İçinde ufacık dans terlikleri vardı. Ayağından potinleri çıkardı; düns terliklerini giydi ve raksa başladı. Piyer o zaman farketti ki kadınm arkasındaki esvap da Moskol ruksima ulus ince tüldür. Lnb, elini başından yukayı fabninş dansediyordu, * sanki havada uçuyordu; kadın karla bir hayal hölini almıştı, Piyer bu hayalin cevval harekât seyrederek çok heyecanı gelmişi, Luba vaketa devam ediyordu ve şöyle diyordu : — Piyerviğim, şimdi git, ve hayalinde yalnız bu akşamki DLubayı düşün | Beni saf ve pak olarak Rusyada mektepteki esvabımla ve orada giydiğim raks terliklerile tahattur et... Haydi sessizce git kapının eşiğinde bana bak, sana rubumun hakiki arzusile göndereceğim büuseyi al, git! — Devamı ver — Çiçek ve Tavuk Sergisi — 404 öncü sahifeden mabaat — neşiyat kısmında «Çifte» kütüphanesi sahibi Akif B., başkaca Lutfi Arif, Salih Zeki, Cafer Falıri, Refik, Ratip Tahir B.ler mükâfat kazanmışlardır. Daha birçak zevata muhtelif müküfatlar verilmiştir. Beresi, çok muntazam olarak hazırlanmıştı. Yalmnz, pek kısa bir müddet açık kalması, birçok kimsenin görgiyi gezmesine imkân bırakmamıştır. Gelecek geneki serginin böyle birkaç gün değil, daha uzun mildet devam etmesi temenni olunur. Güzel ve Esrarengiz — gil inci enhifeden mabsat — — Şüphesiz. Çok iyi bir kadındı o.. Daima yalnız geldi.. İki üç saat oturur, bir kitap okur, bazan çay içerdi.. Benim fakir olduğumu biliyordu. Sır bana iyilik için tutmuştu bu odayı. Sonra birdenbire gözlerinden yaşlır boşandı,. Ve: Dakikalarca ağladı., Dakikalaron ağladı.. Arkadaşım hikâyesinin burasında durdu. Sesimi çıkaramadım, çok müteessir olmuştum... Arkadaşımın güzlerinde nemler vardı... O, gümüş madalyon için deki rözme bir kere daha bük: — Şüphesiz, dedi.. Çok güzeldi 0... Fakat: Çok esrarehgiz.. Çök esrarengiz. Sehap Nafiz Yeni reşriyat : « Mülkiye mektebi ,, mecmuası Üstünde “memleket haritasını taşıyan İemiz bir cilt içinde <Mülkiyes talebe çemiyeti hir meçmus yeşrelti. Adi mektebin ismini taşıyor; « Mülkiye mek» tebi mecmuası »... Bu mecmuayı inkilâbin feyziiden hız alan genç mülkiyeliler neşrediyor, Gayesi meh- lekette beniz terastis etmeğe başlıyan iliri hayatını tage sahifelerini açmak, onların bilgilerini neşre vasıtıı olmak, meslek tesmüdünü tömin etmektir, <Mülkiye mektebi mecmuası» ,bir ihtiyaçtan doğdu. Bir ihtiyaç ki kendini yıllar evvel göstermiş, eski mülkiye me- sunlari «Mülkiyes adlı bir mecmua neşrine başlı- mışlardı. Harp ve istirap genelerinin üzüntüsü, bül mevimnuayı yaşalamadı ve öldü. İşte şimdi genç mül- kiyeliler bu ihtiyaca cevap veriyorlar, Nüşirleri; azami bösnüniyet ve gayret sahrihi- dirler. Talebe cemiyetinin bütün müşküllere rağmen yaşıtmağa azmettiği bu eser yalm mülkiyenin değil, uzak ve yakın bu kervansarayın göşmesin- den şu İçen bütün bir mülkiye âleminin malıdır. Mülkiye mecmuası yokluk içinde ortaya atılan bir eserdir. Belki bu eserin sinesinde şöhretli imza lara 52 tesadüf edersiniz. Bugün bize dal, budük salmış, fakat meyvasız agaçlardan ziyade beriüz çiçek açmiş fidanlar lâzımdır. İşte mülkiye mecmuasında bn fidanlar çalışıyor. İleride de çalışacaklarına, yil- mayacaklarınaı söz veriyorlar. Meciina, mündericai itibarile olgun ve orijinal mevzuları muhtevidir. Sıddık Sami Beyin tetkik mevzuları, Numık Zeki Beyin Paran tespiti tedavül batıkaları, 1. Şükrü Beyin Siyaset meslek alabilir imif Şevket Beyin Ecnebilerin tasarrat hakları, Şefik Beyin Mahalli düre, Hayri Osman Beyin Faşizm ıkiisab Tnzeriy esi. Bu yanların bir kısmı telif bir kısım tereümedir. Mereümeler temiz bir lisanla nakledilmiştir. Yal yiz TE. Osman Bey yazılarında çok mübhem ve eöne- bi kelimelerle füzla ağdalı bir lisan kullaniyor. Galiba çok iyi lisan, biliyor ki türkce kâfi gelmiyor, Meselâ bir yazısında; Devlet milletin, siyasi, hukuki, ikasadi o organizasyonun nefsinde hakikileştiren « Esprit « ye malik ve moral bir - Röalite - dir, diyor, Bu genç ateşli, orijinal muharrirden daha sâde bir jisan kullanmasını rica, <Müllkiyesmektebi mecımnasını bütün memleket münevverlerine tavsiye ederim. İhsan Nuri “Kaynak,, mecmuası İğimirde ortamektep talebeleri tarafından« Kaynak isimli aylık bir talebe meğmunüsı neşrine teşebbüs edilmiş ve ilk sayısı çıkmıştır. İçinde genelerimizin şiirlerini ve diğer birçok yazılarım gördük. Genç İerimizin tuttukları yolda yılmadan ilerlemelerini bekler, kendilerini samimiyelle tebrik ederiz. “Müdürü mesi: AHMET İHSAN “Mimar,, mecmuası İstanbulda “Mimar isminde aylık bir mecmmâ inlişara başlamıştır. Temiz ve muntazam şekilde vücude getirilen bu imecimukda, faydalı mühtelif Wihisler vardır. Tebrik ve muvaflakıyet temenni wderiz. ZAHMET İHSAN Matbaan Limited.