22 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

22 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

Kumaşlar Kıvış Kıvış Açılırken... Kumaşlar... Kıvıp kıvış açılarak katları Yayıldı önümüze yığın yığın, Yığin yığın... Biri donuk Buz gibi duruyor Ren Birinin üklüne güneş vuruyor; Birinin üstünde gök, bivinir altında deniz; Birinin her tarafında A.. teş. var! Beyaz. Eriy ip dağılıyor vurunca güneş; Hnrelenip her taraftan sarnen ateş: Göz alıyor sarı, kırmızı, al... ve ağılın gökle birleşiyor; Yeşil, Derinleşiyor Yığın yığın kumaş karşısında, Hisleri TimiZ, Pesrileşiyor! Yalnız değil, Bir kadınla beraberim, Beyoğlunun ismi meşhur bir mağazasında; Buluştuk, Konuştuk; Dökülürken önümüze kumaslar, Bakıştan Mani bakış, © Göz alınca bu akığ..... an beğendiğin Gün am sorduğu bu. Asıl vevabım Orada söylemediğim | « Olgun Dol, rim eş or gi: me Yerden sarkan olsa yeşil, Mümkün, “Durgun suda kıvranıyorsunuz» demek; Yarı tül, yarı ipek Kumaşın mavisine bürünseniz, Biz bir melek... Hayır, ben meleği tanımıyorum. “Tanımadığım ve ilâhi “Denilen bir kadın olursunuz. Kırmızı, al renk sarsa izi Vücüdinizi Kımıldatan : Şeytan... Beytan ? Omü tanıyorum. Sizde: En güzel bijiminde tanıyorum. lina Bizi baştan çıkarıcı bulurum onun gibi. Sarı renk yalnız sizi aşar: Değines kumral Bağlarınız bembeyaz ensenizg, Sarı, kumral uygunlaşır. Beyaz: Teninizle iye Mümkün değil bu rengi: Bu kumaşla v Vilendiniz sanki çıplaklaşır. Ve bakan Hayranlaşır görünce ahengi!» Söyledim Orada söyleme »diğim Şeyleri opn gecenin bu saatinde, Renk renk ipek yastıklı şezlong içinde, Ben ! İkimiz, Otururken yanyana... Gözlerde kapak gibi ziyası abajurun; ist katlardan birinde piyanodan dümlalar ..... Ve bir kemün; « Behlummerlied » Bü an is Ri Eee bakta: Çip Ga bite Pakat, “büsbütün değil, duvarda Bir san'at en lâvha Koyuluğunda, suyh ak değdiren kadın kadar: Gölgelerle örtülü... Böyle daha nu güzeldi f Abajurdan sızan ziyn Dala... Fazla... Göremedim |... 1931 Mehmet Selim