22 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

22 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No, 1836—İ51 UZAK-ŞARKTA Çin -Japon İhtilgfi Gerginliğini Muhafaza Ediyor. İki Taraf Seferber Haldedir. “Döğüşüyorlar ir müddetenberi Çin - Japonya arasında çıktn adar gün günden şiddetienmektedir. Japon nazırlar meclisi, Mançurideki tetkik ederek, Çin - Japon ihtilâfina müdahale için Amerika yahut Akvam Cemiyeti tarı alından yapılan gayretleri, Japou hükümetinin kabul etmiyeseğini bildirmiştir. Japon hükü- mefi, bü meselenin Çin ve gJapon müniessilleri arasında döğrüdan doğruya müzakere yapmak suretile halli husu- sündn israr etmiştir. Çin hükümeti, Japonların notasın, Overmliği eovapla, Japonların Mançuride harp zamanlârinda oObile emeali nadir görülen birtakim ta arruzlarda bulunduğunu, wmeiyeti Japon mallarına karşı yapı- Çin askerleri Japonlara karşı steş etmeğe hasır, siperde bekliyorlar Jan böykötan Japon hükü- melinin hiç de dostane ol- nuyan hareketlerinden ileri geldiğini, Çinlilerin istedikleri malı alip almamak huşusundaki serbestisini Çin hükümetinin ihlâl etmi: yeceğini ifade etmiştir. Çinlilerin cevabı, şöyle bit- SERVETİFÜNÜN , 329 Japon hudutları dahilinde yakalannn iki Çin casüsu mektedir; üpoü hükümet, harbi, milli siyaarta âlet içihar etmekte devam ettiği takdirde, bü vasi- yötten loğması muhtemel her türlü perieolerit mes'» uliyetinin Jüpotuyayı wit olması lâznm gelir.» Cemiyeti. amüşukerelerine teklifi, Japon. mahafilinde hoşnutsuzluk uyandırmıştır. Amerika, içtimilamı iştirak edecek olursa, Japonyan, bünü Çin » Jüpon mimasibelle- rine tanllük eden bir meselede Amerikanın haksiz bir tuz vikte. bulunduğu suretinde telsir edeceği ileri kurülmüğs &Atgerikünin. o Akvam iştirke davet elilimesi tür, Japon hükümeti, Mam çuride işgal etmiş olduğu araziyi tahliyeden imtina etmiştin. Japonyanın, Ak» vam Cemiyetinden çekilmedi de meyzuubahis olmuş, bu ihtimal dünya siyaset âleminde nkisler birili- nu8tir, Radyo İle Musiki Dersi Radyodan Avrupada musiki öğretmek için de istilade edilmektedir. Radyoda musiki hakkında veri- len izahatı, talebe sınıftan dinlemekte, hoca sifatile kargilarinda yalnız radyo bulunmaktadır. Talebenin, takip edebilmesi için, önlerinde nota ve nazari olarak verilen izalhatı, ameli olarak piyano dişlerinin şekilleri kâğıt üzerinde tespit edilmit olarak bulunmaktadır. Besmimiz, Londrada bir mektepte radyo ile musiki tedrisini gösteriyor. Londrada radyo ile musiki öğretilirken