22 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

22 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 1336— 151 —— Hüküm — Sordular “Şiirde ne buldun ?,, diye; Dedim ki: *“Tanndan bana atiye; Fakat bu cihanda bir pul etmedi, Yalnız ilhamımı yoksul etmedi! ,, “O halde bu işten vazgeç!,, dediler. “Wakıâ gönlüm de bırakmak diler, Ne çare mahkümum, dedim, ezelden ! Satardım imkânı olsa tez elden Tanrımın kalbime bu ihsanını, Bu asil san'atin hakir şanını 1...,, 13-10 - 931 Halit Fahri ödeti kudreti, ressam ve heykeltraş renkte ve taşin teşhir ederler, Bu kudrei vubün tevli eltiği mev zua karşı olan nufuzunazarımn derinliğile mütena- siptir. Çünkü: her şey köklerini merkezi tabinle sal- mış bulunuyor, ve bu itibarla şüphesiz bize bütün âlemi temsil etmek Üzere gösterilmesi mümkündür. Bipnenaleyh deba eseri Zamanın müstebididir! İster bir sone alsuü ister bir opera peysaj heykel hitabe bir mâbedin plâm bir #oyulat plânı, Ne olursa öl gnn o an içinde İsmi anılmaya lâyık başku bir şey yüktür, Simdi hemen başka, bir şeye oljmel geçeriz, o da kendisinden evelki gibi bir bütün beline gelir, Meselâ güzel hazırlanmış bir bahçe.. Bir anda, bi büliğe faüzim etmekten başka hiç bir şey kıymetli görünmez, Eğer havayı suyu ve toprağı danırmasaydım ateşi dünyada en iyi şey sanncaktım. Âlemin Zirvesi olmak tabintteki her şeyin, bütün hakiki ve saf isti- datların bülün fıtri hassasların bir vasfı ve hakkıdır. Daldan dala sıçrıyan ve bütün korüyu kendi koytne göre hir ağaç haline sokan bir sincup bir #wslan ku dar gözlerimizi doldurur, o güzel, ve kendi kendisi için kâfi bir varlıktır, 6 zaman ve örada bütün tabi- Ab namına durur. Güzel bir Ballad, dinlendikçe kulaklarımı ve kal- bimi buudan evel bir opik şiirin tesiri kadar cezhe- der. Eftendisinin peşinden giden bir köpek bir sütü domuz yavrusu dü insanı tatınin eder, ve Mişhel An- gen freskolarindan daln az vasi değildir. Nihayet bu mükemmel şeylerin beselsülünden âlemin izale tini herhangi bir isikamette namitenahiye kaoşabilen Mmsün tüblatinin zenginliğini öğrenebiliriz. Fakat ben ilk eserde beni hayran eden ve ayartan kudretin ikinci eserde de beni hnyran ederek ayarttığını üğre- pirim. Her şeydeki mükemmeliyetin bir oldüğum da öğrenirim. SERVETİFÜNUN ğ Adalarda mehtap Niyazi B. diyara — — tablası in albümünden » İçilmiş sigaralar, san kibrit çöpleri, Biriktikçe tablaya güne yaklaşıyorum. Bir yel gibi uzayor kibritlerin her biri; Bu tablada yarınki falhma bakıyorum. Bu gecede masamın görünen bütün süsü: Bir kalem kâğit, bir de şu sigara tablası... Boşalıyor sanırım içimin üzüntüsü, Yavaş yavaş doldukça şu sigara tablası. Sarı kibrit çöpleri, içilmiş sigaralar. Bahtınız henim gibi, bir nâra yananlardan., Her gece bana sessiz ağlayan arkadaşlar! Bir masanın başında, biz: Sabahlayanlardan.. Sai Reşat Feyz