22 Ekim 1931 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

22 Ekim 1931 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

SERVETİFÜNUN No. 1836 — 151 Aichach hapisanesinin bahçesinde gezinme saati avyeranın kadınlara mahsus birtane Oo hapissnesi ovatdır, Bu hapisane, Aichacli'dadır. Ve yeryüzündeki ohapisanelerin en mükemmellerinden biri olmakir meşhurdur, Bir kere, bina, ofevkalüde sıhhi bir şekilde vüpılırıştır. Bade bir mimarlık türsim İfnde eden bu binayı ilk gören ve hapisüne olduğunu bilmeyen bir kimse, bunu, berhangi bir slm mile geseslie dil zanteder, Bol aydın lik ulan, içi, dışı tertemiz, ferah, rahnt bir bina... Binadan balıçesi de çok riuntazamıdır. Yeşillik, çiçekler, darklar arasında bendesi çizilmiş yollar. Büliçenin bir kıstünda da ağaçlar mevcuttur. Bazıları meyva “ağaçları... Burada mahpus kadin- Tar, sabah, akşam muayyen sani- lerde dolaşırlar, o güneşlenirler, temiz kır havası alırlar, Aichach kadınlar 7 hapisanesinde Şark halıları dokuyanlar BAVYERADA Aichach Hanisanesi Yalnız Kadınlara Mahsustur. Yaşayışları Pek Sıkı Kontrol Altındadır Hapisanedeki yaşayış, yapıl- miş.olan mizamnameye göredir. Nizwmname bükümleri, bayli ai- kıdır. Bundaki kayiler, geriler haricine hiç çıkılamaz. Nizamna- meyi tatbik edenler, Mübaliliklere meydan vermez, ondiki hüküni- lere mutlak bir ipkiyat temin ederler, Bu yaşayış tarzı, mahpus kadinlar için, kısa bir zamanda tabii hal mahiyetini elir, Mahpus Kadınlar, ancsk üç ayda birziyaret kabul edebilirler, Bu giyaretler, on dakikadan fazlı. süremez. Bundan başka, nezareti altında, bir nöbetçi kadın hazır bulunduğu halde, vaki olun Ziyn- retçi ie malıpms kadın, ancik bir tel kafes arkasından konuşa- bilir. Eğer hapistnede bulun- dnğu müddet zarfında, idarede hukkında iyi bir fikir hüsnle gelir- 86, 0 zaman daha sık ve arada tel kadinlar sncak bu şekilde kafes bulunmadan ziyaret kabul ziyaret edilebilir ölmesine müsade edilir, Mahpus kadınlara, hapisanede iş öğretilir. Meselâ, halı dokurlar. Hatti, bu arada Avrupnde pek az mevent ölan Şark halıları dokuyan kadınlar yetiştirilir. Bünlür, bu suretle ordan mahkümiyet müddetlerini ikmal ederek çiktiktan sonra, kazanç getirici bir san'at elde etmiş olurlar. — mem —— — Kadın Doktorlar Kongresi Viyanada beynelmilel kadın doktorlar kongresinin top- lanması vesilesile, Ayrupnı gazeteleri bu mevzu etrafında üzün azadıya makaleler yziyor, kongreye mühtelif mem- leketlerden mürahhas olarak seçilenlerden bahsediyorlar. Köbğreye Almanyadan!Madam'Hafin, İngiltereden Mar tindale, Amerikadan Mary Sinclair, Pransadan Thuillier- Landry, Hollandadan V.D. Mode isimlerindeki kadın dok- borlar iştirak etmişlerdir.”