March 24, 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

March 24, 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 1858 — 173 SERVETİFÜNUN 269 hassa neş'eli bir alâka uyandı- .— A - rıyordu. Küşat günü Berlin Büyük Elçlmiz Kemalettin Sami Paşa ite ticaret mümessilimiz Necdet Bey de paviyonumuzu ziyaret ettiler, paviyonun mimari ve geşhir tarzından fevkalâde mem- nun kaldılar. Laypzig Şehremini, Alman- ya'nın pek maruf şahsiyetlerin- den doktor Herr Göndeler dün öğle vakti Şehremanetinde elli kişilik bir ziyafette Türk olarak Kemalettin Sami Paşa ile tica- ret mümessilimiz Necdet Bey, “doktor Vedat Nedim Bey ve ben bulunduk. Şehremini yemekte irat ettiği bir nutukta Türk'ler- den, Türk paviyonübdan bilhassa uzufi uzadıya bahsetti, Dün akşam Harmonie salon- lazında Alman ve ecnebi mem- leketler matbuat erkânı için verilen ziyafete, Laypzig'e gelen heyetler arasından yalnız Türk heyeti davet edilmişti. z ia Sergi idaresi reisi ile Şehre- miz Meya Türk paviyonunun ihzanı mini ve daha iki maruf zevat tarafından söylenen nutuklardanğ sonra ecnebi olarak yalnız Türklere söz söylemek — Laypzig böyle bir akşamı ilk defa yaşamı- müsaadesi verildi. Bu fırsattan istifade eden Milli a. SN, bir Türk Laypzig'de Laypzig sergisi N : münasebetile matbuata verilen bir ziyafette ilk defa olarak söz söylüyor. Bu itibarla her şeyden evvel bana bu firsati bahşedenlere teşekkür borcumu ifa etmek isterim, Evvelâ yeni Türkiye ile eski Türkiye arasın- da siyasi ve içtimai sahalarda hiç bir münsşebet bulunmadı- i Şını tesbit edeyim. Zeytinyağı ile şu nasıl birbirile kaynaşa- mazsa yeni Türkiye ile eski Türkiye'yide birbirile birleştir- | menin imkan yoktur. Hasts &dam öldü. Şimdi arada bir $ uçurum vardır. bir çöküş ve bir | yeniden yaratılış vardır. Kısaca yeni Türkiye vardır. Biz yeni Türkiye'mizle gurur duyuyoruz. Yarı müstakil bir memleketten diğer milletlerle ayni haklara malik kayıtsız ve farksız müsta- kil bir millet canlandı. Kuranu vustsi, ve Asyali bir sultan ve halife devletlerinden (modern ve laik mili bir devlet çıktı Lapzig sergisinde Türk mamulâtı paviyonu Haremi ve fesile medeni dünya için bir garibeler diyarı olan İktisat ve Tasarruf Cemiyeti mümessili doktor Ve- Türkiyeden hâlâ hürriyet ve istikiğllerini kazanma- dat Nedim Bey ezcümle dedi ki: mış yüz milyonlar için bir istiklâl timsali doğdu