26 Mayıs 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

26 Mayıs 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

408 SERVETİFÜNUN No.1867—182 Avrupa ile Cenubi Amerika arasında hava hattı gi Zeplin uçmadan evvel istirahatte. Avrupa ile Cenubi Amerika arasında hava seferleri tesis edilmiştir. Vapurla 25 günde katedilen yolu zeplinle 3 günde almak mümkün oluyor, Odanın kapısı gıcırdıyarak açıldı, kırmızı sakallı, gözleri kızarık bir adam göründü. Ahmet Mithat Bfendi gürledi: — Birader nafile gelme! gazel, nazire, gulâm, çârebru, bade, saki, bunların hepsini Muallim Naci ile beraber matbaadan dışarı attım! evel zaman şiir- lerine kapılarımız artık kapandı! ne söylesen nafile! Ahmet Mithat Hifendi merhuma, matbaasında sadece <efendiz ismini verirlerdi ve «efendi» denildi mi kimden bahşolunduğunu herkes bilirdi. O, gür sesile gümbürdüyordu, önündeki tahta masaya yum- ruk vuruyordu, Gelen adam Ahmet Mithat'ın akrabasından ve Terciimanı Hakikat'ın imtiyaz sahibi ve Beyazıt dairesi Belediye müdürü Mehmet Cevdet Beydi.,. Ağzını aşamadan geri döndü. Bu defa kapıdan bir sarıklı göründü. Buda o vektin gazeleisi «Şeyh Vasfir idi. Ahmet Mithat Efendi Şeyh Vasfinin su- ratına kapıyı hızla kapadı: — Paydos! Diye bağırdı ve sonra bana döndü; — Oğlum; bize nur Avrupadan gelebilir. Mey, bade, saki, gulâm, pirimugan, çörebru, bunlardan hayır yoktur! sen sakın bu sarmısak kafalı şairlere kapılma! ben onun için senin yazdıklarını beğendim. Merhumun sözleri hâlâ kplağımdadır ve hiç çıkmıyacaktır, Kapının arkasından bir daha ses geldi: — Efendi, yemeğiniz! Dediler, içeri bir aşçı çırağı girdi: bakır sahânda pişmiş pastırmalı yumurta, bir tabak dolusu soğanlı salata, bir tabak kayısı kompostosu vardı. Yanında yarım okkaya yakın iri bir ekmek duruyordu. Efendi kollarını sıvadı, yemeğini yazı masasının üstüne koydurdu, hem iştahe ile yiyor, hem benimle konu- şuyordu. Ahmet İhsan