2 Haziran 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

2 Haziran 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

4 SERVETİFÜNUN No.1868—183 Başvekilimizin Roma seyahati a — ——e— — —— İsmet Pş. Hz. nin ve Hariciye Vekilimizin Roma seyahatı iki mem- leket arasındaki samimi rabıtayı bir kat daha takviye etmiştir. Başvekilimiz İsmet Pş. Hz. Rusya seyahatinden sonra Romaya gitti. Roma seyahati de iki dost mem- leket arasında samimi rabıtanın takviyesi mahiyetin- dedir. Roma seyahati geçen sene memleketimize gelen İtalya Hariciye Nazırının ziyaretini iadedir. Faşist İtalya Türk Başvekiline ve heyetine fevkalâde bir istikbal programı hazırlamış ve çok samimi bir misafirperverlik göstermişlerdir. İsmet Pş. Hz. Romaya giderken Atinaya da uğramışlar xe Yunan Reisicümhuru ve M. Venizelos: Tal samimi mülâkatlar yapmışlardır. İtalya seyahati çok iyi intibalar ve neticeler hasıl etmiştir. İsmet Pş. Hz. Romaya haraketleri günü vuku bulau beynatlarında gayet! mühim dostluk esaslarına temas ederek aradaki samimi rabıtayı izah etmişlerdir. Başvekilin beyanatı Başvekil İsmet Paşa Roma seyahati münasebetile vaki beyanatında demiştir ki: — Bu seyahat iki millet arasındaki dostluğun bir tezahürüdür. Faşizmin büyük reisinin tahakkuk Gazi Hz. Başvekil Paşayı Etimesuta kadar teşyi etmişlerdi. Bu resim İsmet Pş. Hz. Roma seyahatine başlarken Etimesuta alınmıştır. Romada İtalya Kralı Hz. Başvekilimizi kabul buyurarak şereflerine bir ziyafet b m M. Mussolini ile İsmet Pş. Hz. arasında geçen çok sami- mi ve mühim mülâkat çok iyi sğmele vermiştir. İtalya ile aramızdaki dostluk itilâfnamesi beş sene daha temdit edilmiştir. İtalya gazeteleri Türk heyeti- nin Romayı ziyaretinden fevkalâde bir lisanla bah- getmişlerdir. Vuku bular mülâkatlar ve ziyafetlerde iki dost milletin dirijanları arasında mühim nutuklar irat edilmiştir. Aradaki sarsılmaz dostluk ve rabıtadan sitayişkâr bir lisanla bahsedilmiştir. Başvekilimiz İsmet Pş. Hz., Hariciye Vekilimiz Tevfik Rüşrü B. ve refakatlerindeki zevat hazıranın birinci günü İstanbula avdet etmis bulunacaklardır. ettirdiği muvaffakıyelleri görmek bana zevk verir. M. Mussolini'nin hatırasını Lozan'danberi saklarım. İki memleketin dostluk münase batında, dirijanların karşılıklı itimadı en büyük âmildir. İtalyan-Türk dostluğu bu tecrübeyi geçirdi. Noktainazarlarda tam bir mutabakat vardir.» Başvekil İsmet Pş. Hz.nin İtalya seyahati müng- sebetile ajahaların verdiği haberlerden bazılarını karilerimize argbiliyoruz: Hey'et Bari'de Bari (A. A.) — Başvekâlete mahsus hususi bir katarla Brendizi'den gelen İsmet Pş. Hz. ile Tevfik Rüştü Beyefendi, refakatlerinde İtalya'nın Ankara