9 Haziran 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

9 Haziran 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

25 SERVETİFÜNUN No.—ı869 184 Büyük Britanya'da Telefoncu Kızların yetiştirilmesi ZE aa Umumi harptenberi OAvrupanın muhtelif devletlerinde telefon muhaberesini teminde kullanılan memerların fikri teşekkülâtı daha pratik vasıtalarla elde edilmektedir. Büyük (Beritanya telefon muamelâtı kırk sene evvel (1892) ku- Tulmuştur. rana rağmen 1931 de merkez- lerin adedi o (80.000) adet çoğalmıştır. Umu- mi miktarı 26 mınta kada (2.039.000) dur. bu cihetten Büyük Beritanya dünyada ü- şüncü gelir. Bütün muhabere yirmi sene kadar evvel asıl mer- kez tarafından açılmış olan (Telefon matmar zelleri enistitüsü) tara- fından temin edilmek- tedir. Londranın (Cherkenwell) mahallesinde olan bu mektep bütün İngiltere için birdir. (16— 19) yaşın- daki her kız buraya devam debilir. Halbuki Fran- sada bir sürü munamelâttan ve sıhhi muayenelerden sonra ancak bu işe başlayabilirler. Halbuki Britan- ya'da genç kızlar (Civil Service) intihabına girerler. (Civil Service) e kabul olunan talipler ciddi bir sıhhiye muayenesine tabi tutulurlar. Sonra da ders- leri ancak biraysüren (Chernwell) mektebine girerler. Orada tedris, mütehasus muallimlerin telefon ve 56- bekeler üzerinde verdikleri konferanslarla yapılır. Bu konferanslardan sonra pratik ders başlar. Dört hafta içinde, talebeler kendilerine hatalarını göyliyen ve onları tashih eden muallimlerin nezareti altında Otomatik bir merkezde çalışma. Otomatik çağırma kadranının istimal tarzı üzerinde bir ders. muhabereler alıp vermeğe alışırlar. Bundan sonra © telebeler bir şehir şubesinde stajiyerlik ederler. Staj- yerlik müddeti bitince doğrudan doğruya bir mer- keze alınırlar, Talebelerin arkasında oturmuş clan mürebbi- yeler, yapılacak manevraları gösteriyorlar.