9 Haziran 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

9 Haziran 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1869—184 SERVETİFÜNUN 2i Başvekil İsmet Pş. Hz. İtalya'dan Ankara'ya avdet buyurdular. Başvekil Hz. ile Hariciye Vekilimiz Tevtik Rüştü Bİ. refakatlerindeki zevat ile beraber İtalyadan avdet buyurmuşlar ve 4 Haziran Pazar günü ankara'ya muvasalat etmişlerdir. Pş. Hz. Ankara'da trenden indikleri esnada istasyon çok kalabalıktı. Gazi Hz. leri istaayonu teşrif etmişlerdi. Kendileri çok sihhatli ve neşeli görünüyorlardı. İstasyonun dışında halkın coşkun tezahürleri arasında kalemi mahsus dairesine giden İsmet Pç. orada Gazi Hz.ne mülâki oldu. Orada milletinin iki büyük reisi otomobile binerek Çankaya'ya gittiler. İsmet Pş. Hz. Ankara'ya teşriflerinde kıtaatı teitiş ederken Büyük Reis, vekilleri, meb'usları, bütün erkânı nezdindeki sefirleri ve milletile sevgili Başvekilini karşılamıştı. İsmet Pş. Hz. tenden inince Gazi'ye doğru iler ledi. Büyük Reis ile Başvekili öpüştüler. Bu kucak- laşma Türk inkılâbınn büyük reislerinin birbirine candan inanışını ve sevgisini ifade ediyordu, bu müste&na an, bütün orada bulunanları coşturdu ve hararetli alkışlar dakikalarca sürdü. Başvekil Pş. Meclis Reişi EŞ. ile ve diğer arka- daşlarının da ayrı ayrı elini sikti. Selâm kıt'asının başında bulunan bütün askeri erkânın ayn ayrı ellerini sıktıktan sonra askeri teftiş etti. Ankara bukuk fakültesi de istasiyonda yer alarak tam yerit- de bir vazife ifa ediyordu. Başlarında tedrisat heyeti reis vekili Cemil Key olduğu halde bütün talebe hazırdı, İnkılâbın evlât- ları, inkılâbın büyük Başyekilini hararetle selâmladılar. İtalya'dan ayrıbrken Vekillerimiz İtalya topraklarını terkederken Başvekil İsmel Pş. Hz. ile M, Mussolini ve Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyle M. Grandi |arannda ötiaeki tek graflar teati olunmuştur. İsmet Pş. Hz. telgraflarında bilhassa demişlerdir : «İtalya'da bulduğumuz çok büyük hüsnü kabul- den dolayı Zatı Devletlerine tekrar kalbi teşekkürle- rimi beyan etmekliğime müsaade ediniz. İkametimiz esnasında Zatı Devletlerinin Faşist makamlarının ve bütün İtalyan milletinin ibzal ettikleri çok büyük itina ve çok samimi kabul eserleri bizi derin bir surette mütehassiş etmiş, kalbimizde şükran hisleri uyandırmıştır.»