9 Haziran 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

9 Haziran 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

28 SERVETİFÜNUN İngiltere'de Süvari polislerin tehlikeli talimleri Süvariler | Amerika'daki Klu-Klu- Klan Cemiyeti gibi beşlarına (bir fölü maskesi geçirirler ve bu sureile harici hiç göre- medikleri için kendilerini beygirlerinin sev- kelmesine bırakırlar. İngiltere'de süvari po- isler yeni teçhizatla ta- limler yapmıya o başla- mışlardır. £ Polisler &on derece kuvvetli atlar üze- rinde ve yüzleri dahi her türlü taarruza kapalı ol. mak için maskeli olarak, tehlikeli koşular, sıçrayış. lar yapıyorlar, İngiltere'nin o hemen bütün büyük şehizlerinde- süvari polisler birinci -safı işgal etmektedirler. En büyük işlerde her türlü teçhizatı haiz olan bu süvari polislerden istifade edilmektedir. Polislerin (o bindikleri atlar da çok tehlikeli ha- reketler yapmaktadırlar. on zamanlarda atlara âlev ve ateş alan yerler- den sıçrayıp geçmek ta- lim ettirilmektedir. zi memurları her sabah 1 kişilik gruplar halinde süvari olarak bu talim- le lerini yapmaktadır A D öümrütmeileri çıkmak nisbeten daha kolay bir No.1869— 184 Süvari polis, merdivenden iniyor. atları tabii hale sokmak, onların bu ürkekliklerini yoketmektir. Bu gibi ahvalde bir süvari için en dikkat edilecek şey, hayvanın ba- şına tamamen hâkim olmaktır, Atların alev ve ateşten ne ka- dar korktuklarını herkes bilir. İn- giliz polislerinin atları ateşe sürme- leri şayanı dikkat bir muvaffaki- yet eseridir. Atların merdiven tırmanabilmeleri için talim merdi- venleri vücuda getirilmektedir. Bu merdivenler tuğladan ve çok dar olarak inşa edilmektedir. Hayvan- lar bu merdivenlerde bir müddet talimden sonra, binaların ikinci, üçüncü katına kadar çıkabilmek- ların âni olarak ürktükleri ve üzerlerindeki tedirler. Merdivenleri çıkmak için atlar âdeta müş- insanlara en fena tehlikeler geçirttikleri malümdur. kül bir oyun figürü yapmak meeburiyetindeğdirler, Buna rağmen İngiliz polis teşkilâtının bütün gayesi ağa a