30 Haziran 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

30 Haziran 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

SERVETİFÜNUN No.—ı1872 187 Zuyderze'nin sonu Zuyderze'yi Şimal denizinden ayıran büyük dal- gakıranın hitam bulup kapanacagı zamanki resmi, Evvelce, Hollanda'da bulunan Zuyderze gölü- nün kurutulmasına ait resimli ve plânlı birkaç makale tahsis etmiştik. İşte nihayet bu mühim teşebbüs nihai bir saf- haya dahil olmuştur. Evvelâ birçok yerlerinden başlanan bu ameliye en nihayet ilk Zuyderze gölünün bulunduğu orta kısımlara intikal etmiştir. ğ Bu suretle bu çalışkan ve uyanık millet deniz- den ve bir su kıt'asından kazandıkları erâzi parçası ile büyük menfaatler temin etmişlerdir. »-» Körfezin kapanmasından birkaç gün evvel ortadaki açıktan şiddetle giren suların cereyant. DENİZ MEVSİMİ Uzun bir kıştan sonra bahar kendisini bahçele- rimizin ağaçlarında gös- terdiği zaman ne kadar sevindik.. Havalar ısın- dıktan sonra en küçüğü- müzden en büyüğümüze kadar hepimiz hep birden kendimizi yeni yeşillikler arasına attık, Artık sabahları güneş ufukta günün huzmeden şemsiyesini açıyordu. Sonra günler bir ro- morkörün peşine takılan mavnalar gibi ağır ağır geçtiler. Rüzgâr bize uzak ik- limlerden limon ve por- takal bahçelerinin koku Bunu getirdi.: Ve biz hayatımızın en iyi günlerini yaşadık. niz deyince aklı- Kıvrak dalgalar içinde mıza bir kelime daha ayi zamanda geliyor: kadın.. Artık İstanbul'un bü- tün sayfiyelerinde ve bilbassa denize girilecek yerlerinde oObüyük bir kalabalığa tesadüf edilir. Akşamları ve mehtaplı geceler sularda ışıkların kaynaştığı yerden, sanki bizden çok uzakmış gibi, şen ve billur ahenkli kahkahalar işitilir.. Babahları, daha yalı- ların pancurlarıtamamile açılmadan kırışktız ma- viliklerde beyaz yelkenli- ler ince birer 'siluet ha- linde teressüm eder.. Ve ekseriya Boğazın kuytu sahillerinde uzak- larda çalınan bir piyano bütün bu dekoru bir si- nema manzarası (gibi yaşatır..