3 Kasım 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

3 Kasım 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 1890— 205 SERVETİFÜNUN . 3. Frugi hazretleri Ankara'da İran Hericiye Veziri Frugi Han Hz. ve refakatlerinde bulunan zevat ' Ankaraya gitmiş ve istasyonda Hari- <iye Vekili Tevfik Rüştü Bey ile Hariciye müsteşarı Numan Rifai, Ankara Valisi Nevzat Beylerle Ankara mevki kumandanı Sıtkı Paşa ve mer- kez kumandan: Demir Ali, Rus sefiri M. Suriç Cenapları, Hariciye Vekâleti erkânı (o tarafından (karşılanmıştır. Frugi Han Hz. trenden iner inmez Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey ile samimi musafahada bulunmuş ve 'karşılamağa gelen zevat kendilerine takdim edilmiştir. Asker selâm dur- muş, mızıka İran ve Türk marşlarını çalmıştır, İstasyonun iç ve dış tarafı İran ve Türk bayraklarile donatılmış ve.meclisin önünde dörtyol ağzına bir tarafında farsça «Hoşamedil» ve Frugi Han Hiz. şerefine Başvekil Pg. Hazretlerinin ziyafetinden sonra diğer tarafında türkçe «Safageldinizi> yazılı ve iki anilletin milli renklerile süslenmiş bir tak kurulmuştu. Hz. Ankara Palasta ikametlerine tahsis olunan dairede bir müddet istirahatten sonra refaka- tinde İran büyük elçisi Sadık Han bulunduğu halde Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyle, Başvekil İsmet Paşm ve Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşelar Hazeratını ziyaret etmiş ve onlar da ziyareti inde etmişlerdir. Başvekil Hz. Frugi Han Hazretlerinin şereflerine husuşi bir öğle yemeği vermiştir. Yemekte vekiller ve Hariciye Vekâleti erkânı bulunmuştur. Reisicümhur Hz, Frugi Han Hazletlerini kabul etmişlerdir, Bu esnada Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey ve İran Büyük Elçisi Sadık Han bulunmuştur. Frugi Han Gazi Hazretlerinin yanında bir saat kadar kalmıştır. Akşam Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey mi- şafirlerin şerefine Ankarapalaata. bir ziyafet vermiştir. Ziyafette nutuklar söylenmiştir. Bu ziyafeti parlak bir suvare takip etmiştir. Tevfik Rüştü Bey nutuklarında ezcümle demiş lerdir ki: — Devamı 368 üncü sahifede —