10 Kasım 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

10 Kasım 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

No.1891—206 (Emelin elini alarak dudaklarına götürür.) Emel — (Mukavemet etmez) Aman dikkat ediniz gene Azize Hanım üstümüze gelmesin!.. Enes — Emel, müsaade ediyor msnnuz pederiniz- le görüşeyim? Ona projemden bahsedeyim.. Emel — Biri bu tarafa doğru geliyor. Galiba babam... Peki, müsaade ediyorum.. Ona benden bahgediniz.. (Mütebessim) Görüyorsunuz ya, size karşı zannettiğiniz kadar lâkayt değilim. Eniş — Emel.. Sevincimden çıldıracağım.. (Emel süratle çıkar), Altıncı Meclis Ragıp — (Girerek) O.. Enis Bey oğlumuz, Safa, geldiniz. Sizi biraz beklettim smme kuşuruma bak- mayınız. Geldiğinizi geç haber verdiler. Bugün bizim evde kimsenin aklı başında yok. Refikamın dün geceki rahatsızlığı hepimizi şaşırtı.. Bereket versin ehemmiyetli bir şey değilmiğ.. Enis — Ne ise geçmiş olsun efendim. Hanim- efendi hakkında demin Emel Hanımdan malümat almıştım. Biraz müsterih oldum. Valde de merak etti, bugün bir aralık gelmek istiyor.. Ragıp — Buyursunlar.. Otursunlar.. Otursanıza! Enis — (Oturarak) Efendim, bugün zatı alinizi yazıhanenizde taadi edecektim. İstanbula inmedi- ginizi bilmiyordum, demin öğrendim. Ragıp — Buyurun bir emriniz mi var? Enis — Estağfurullah, bir ricada bulunacaktım. (Nasıl başlıyacağını bilemez.) Emel Hanımdan bahs- edecektim. Ragıp — Emelden mit Buyurun sizi dinliyorum. Enis — (Bir müddet. Sonra kendini toplıyarak) Efendim, benim 350 lira maaşım var, ufak tefek bir kaç tane de iradım vardır. Bir senedenberi evlenmek niyetinde bulunuyor, fakat bir türlü karar veremi yorum. Son zamanlarda Emel Hanıma taktim edil- me, &ilenizle kesbi muarefe şerefine hail oldum. Kendisini çok tekdir ettim ve bekiki bir ev kadını olacağına kanaat hasıl ettim. Valdemle düşündük: Emel Hanımın bendenizle teşriki hayat ettiği tak» dirde mesut bir yuva kuracağı neticesine vardık, ve bu hayırlı işin meydana gelebilmesi için muvg- fakatinizi rieaya karar verdik. Bu “teşebbüsümüzü tasvip etmek suretile gerek valdemi gerekse beni gereflendirmenizi ve bahtiyar etmenzi istirham eği- yorum. Ragıp — Bu husustaki şeref ve bahtiyarlık banâ ait,. Ben esas itibarile teklifinizi kabul ediyorum. Fakat kat'i cevap verebilmek için bana bir iki güu -müsaade etmenizi rica edeceğim. Emel her halde bu kararınızı memnuniyetle kabul edecektir. Fakat ben pek hürriyetperver bir babayım Enis Bey.. İstibdat- tan nefret ederim. Arzunuzu kızıma tebliğ edip onun da ne düşündüğünü anladıktan sonra size kati cevabımı veririm, Sizin ciddiyetiniz, silenizin asaleti bizce malüm. Bizim için bir yabâncı sayılmazsınız. Onun için bu gibi ahvalde âdet olan tahkikatı yapa .cak değilim Ben şahsen bu teşebbüsünüzü büyük bir memnuniyetle karşıladım. Valde Hanımefendiye bu sözlerimi ayten tekrar ediniz. Allah kısmet ettise olur. SERVETİFÜNUN 379 Enis — Beyefendi Emel Hanımın muvafakat edeceğini kaviyyen biliyorum.. Ben tarafınızdan gelecek bir mubelefetten korkuyordum. Ragıp — Benim tarafımdan bir muhalefete maruz kalmanıza imkân yoktur. Bu hususta tamamen müs- terih olabilirsiniz. Enis — Böyle bir teşebbüste bulunacağımı Emel Hanıma ihsas etmiştim. Ragıp — Yaf Enis — Evet, Beni teşvik etmedi ise bile men- etmiye de kalkmadı. Fakat zannderşsem henüz biraz mütereddit.. Onun bu tereddüdünü izale etmek için muavenetinizi benden derig etmemenizi rica ederim, Ragıp — Bundan emin olabilirsiniz Enis Bey.. Bu meselede sizin avukatlığınızı yapacağıma söz veriyorum. Eniş — Beni cidden bahtiyar ediyorsunuz Bey- efendi. Valdeme müspet bir cevap götürmekliğime müsade ediyorsunuz değil mi? (Ayağa kalkar) Ragıp — (Keza) Tabit, tabit.. Demin söyledikleri- mi kendisine bildiriniz ve memnun olduğumu da ilâve ediniz.. Eniş — Validem namına ve kendi namıma tekrar teşekkür ederim Beyefendi, Ragıp — (Enisin elini sıkarak) Estağfurullah oğ- lum, güle güle, saadetle gidiniz.. (Enis çıkar çıkmaz içeri Emel girer.) Yedinci Meclis Ragıp, Emel Ragıp — (Mütehayyır) Ay, sen nereden çıktın? Emel — Sizi dinliyordum. Ragıp — (Kaşlarını çatarak) Bizi mi dinliyordun? Emel — Evet. Enis Beyin sana ne söyliyeceğini merak ediyordum. Ragıp — Demek başladın? Emel — Söyledim ya baba, Enis Beyin sana neden bahsedeceğini biliyordum. Alâkader olduğum için dinledim. Ragıp — Seninle evlenmek istiyor. Bundan he- berin var mı idi Emel — Tabii. Siz gelmeden evvel bana söyledi. «Müsaade ediniz babanızdan desti izdivacınızı talep edeyim.» dedi. Ragıp — ne cevap verdin! Emel — Muvafakat ettim. Ragıp — Ha.. Fena degil, siz işi evvelee pişirmi- giniz. Bu delikanlı bari zahmet edip te bana danıs masa idi. Tevekkeli değil, (Enisi taklit ederekk «Emel Hanıma zaten ihsas etmiştim.» diyordu.. Demek bana, sadece âdet yerini bulsun diye lâtfen müracaat edildi.. Emel — Öyle değil babe, anlatamadım. Ragıp — Pek güzel anlattın. Aranızda evlenmiye karar vermişiniz. Bundâ anlaşılmıyacak bir şey yok.. Emel — Kat'iyen.. Evlenmiye değil sadece Enisin sana müracgat etmesine muvafakat ettim. O kader. şimdi kapılardan dinlemiye — Dovamı ver —