10 Kasım 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

10 Kasım 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

372 iktisadi öğütler — Küçük yurtdaşlara — İçimden bir ses doğar: Vatandaş vazifen var, Kendi kendine karşı Ve milletine karşı Bu borcu ödemezsen Artık yaşamazsın sen Ve yurdun sönük kalır Sıkıntıdan bunalır İlk borcundur kazanmak Bu bem bir borç hem bir hak Namusla çalışarak Çok çok kazanmaya bak ! Olsun küçük bir kasan Ve her ne kazanırsan Biriktir birazını Ve bekle artmasını Çünkü birer ikişer Bu küçük sermuyeler Toplanır bankalarda Ve yetişir imdada Tüccar para kaldırır Bu yurdun hayatıdır. Hem sana kalır çok kâr Hemde kazanır tüccar Gördüğün fabrikalar Bankalardan doğarlar. Parayı kazanırken Ne kadar didinirsen Parayı harcarkende © kadar düşün gene. Kasanın anahtar: Hayatı ihtiyaçları Her aklına eseni Bir ihtiyaç sauırsan Yalnız bırakıp seni Uçar kaybolur paran! Bil ki sendeki servet Senin değil, emanet Ve bütün malin mülkün Senin değil Türklüğün Onun için paranı Sen Türklüğün nişanı Gibi sakla ve tanı. Yabancıya kaptırma Silâh verme düşmana Hayat ver yurtdaşına Yani yerli malı al Bir gün gelir bu engin Ve şirin memleketin Olur her ferdi zengin Yalnız yerli malı al! Muslih Ferit EE SERVETİFÜNUN No.1891—206 Tiyatroda Tarih: Umumi harp çehreleri Londra'da Kinsway Theaire'de temsil edilen bir piyesteki meşhur şahsiyetler ; Clemenceau, Lloyd Gerorge, Wilson, Paderewski ve maraşal Foch. Dr. Emil Ludwig'in OAlamancadan İngilizceye tercüme olunan « Versailles » isimli bir piyesi son zamanda Londra'da oynanmıştır, Bu piyeste Clemenceau, Lloyd Gewge, Wilson, Paderewski ve maraşal Foch gibi meşhur siyasi çehreler vardır, Bu tipler, resimde görüldüğü üzere astistler (tarafından fevkalade bir müşabehetle taklit ve temsil edilmiştir. Matbaada Akşam Şiirler Reşat Feyzi Reşat Feyzi en ince şiirlerini kitap halinde top- lamıştır. Yakında çıkıyor. Bu şürler, yeni neslin en hissi yazılarıdır.