5 Ocak 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

5 Ocak 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

100 k SERVETİFÜNUN No. 1899—214 Japon ordusunda yenilikler Japon İmparatoru Osaka'da tayyare kücemlarına kargı kommlmuş alaz bor biçimindeki kaberci aletleri tetkik ediyor. Kocaman kulaklıklar ve hasuşi tepler şeklindeki ba aletleri şehrin sakinleri bodiye shmiştir.| Japon ordusu son seneler zarfında büyük bir sür'atle asrileştirilmiş, ve Avrupanın büyük devletlerinin orduları gibi makineleştirmektedir. İlk bakışta insana son moda bir cazband hissini veren bu boruzanlar Japonya'da son günlerde yapılan hava manavralarında kullanılan yeni bir alettir. Yeni icat edilen bu alet husust bir cihaz vasıtasile, her hangi bir yükseklikte bu- lunan düşman tayyarelerini kaydetmeğe yarar- İar. Büyük şehirlerin müdafaası için pek mühim olan bu âletler Fransiz ordusunda da kullanıl- maktadır. Pariste kış sporları ve musabakalar Fransa'nın en büyük halk gazetele- rinden biri olan İntransigeant tarafından, Baris'te <Spor Sarayı» nda büyük bir musabaka yapılımıştır. Bn spor şenlikle- rine evvelâ kadın ve erkek atletlerin iş- tirakile bir koşu ile başlanmıştır. Bilâ- bare, dans profösörlerinden Robert Oni- voult'un tertip ettiği bir balo bu spor bayramının en eğlenceli kısmını teşkil etmiştir: Baloya iştirak eden birçok genç ve güzel kadınlar pengoen kuşları kıya- fetine girmişler ve balonun daha neşeli olmasını temin etmişlerdir. Nihayet, Kanada'lı bir talebe grupu ile Paris'li talebeler arasında yapılan bir hockey maçile bu spor bayramı nihayet bulmuştur.