30 Kasım 1933 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

30 Kasım 1933 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

Selânik'te GAZİ evi Türklüğe taze can veren, yirminci asırda şark tarihinin akışını değiştiren Büyük Gazi'nin doğdu- ğu eve, dördüncü Balkan konferansı vesilesiyle bir kitabe konulmuştu. Yalnız kendi milletini ölüm uçurumunun ke- narından çekip çıkarmakla kalmamış, emperya- lizmin tehditleri altında sarsılan bütün milletlere, kendi mukadderatlarının bâkimi olmak yollannı göstermiş olan o büyük dehanın hayata gözlerini açtığı bina, bütün Türklük için manevi bir değeri haizdir. Bu binaya kitabe konulma merasimini gösteren resimleri büyük bir saygı ve sevgi ile mecmuamıza koyuyoruz. Gazievi'ne kitabe konma merasiminden: Yukarda: Büyük Gazi'mizin doğduğu ev ve nutuklar söylenirken, Aşağıda : Nutukları dinleyen halkın büyük tezabüratı. 4 SERVETİFÜNUN No.1945-—260 Gazievi'ne konulan kitabe. Büyük MUSTAFA KEMAL, Selânik'te işte bu resmi görülen evde doğmuş, büyümüştür. Tepe- den denize doğru inen satıh uze- rinde, şehrin o güzel caddelerinden birine bakan bu ev, kendi koynun- da hayata gözlerini açan sarı saclı, mavi gözlü çocuğun bir gün olup da kendisine şan verecek bir tarih dehası taşıdığını bilir miydi? Hal- buki işte o dehaya doğu yeri olması bugün o evin etrafına bir şeref halesi çekiyor. Dördüncü Balkan konferansında toplaşati bütün Bel- kan milletlerinin murabhasları ve Yunan hükümetinin devlet adam- lam hazır olduğu halde o evin üze- rine onu tarihin koynuna koyan, orada müebbetleştiren bir kitabe konuldu. GAZİEVİ, Türklüğün yer yü- züne hediye ettiği bin bir büyük adam arasında en büyüğünün, en fevkalâdesinin beşiğidir. Selâniğe varan her Türk, üzerinde beyaz kitabesiyle, Türk ve dünya tarihi- nin bu en büyük adamını koynun- da büyütmuş olan evi saygı ile ziyaret edecektir. Büyük Şefimizin, yalnız mem- leketimizde değil, bütün dünyada uyandırdığı derin sevgi ve saygı duygularını gösteren delillerden biri de bu merasime bütün Balkan milletlerinin sıkı ve samimi bir alâka duymalarıdır.