20 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

20 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 2061—376 UYANIŞ 205 İngilterenin Eski ve Yeni Kralları- na Ait Hatıralar, Fıkralar... " Yeni İngiliz Kralı Seki- zinci Edvard daha çocuk - ken bir gün Sandrighamda annesine karşı yaramazlık etmişti. Annesi cezalandırmak için tutmak istemiş, fakat çocuk elinden kaçıp kurtul- muştü. Babası Kral Core, bu manzarayı uzaktan görünce çocuğunu kulağından yakala- yarak annesinin yanına ge- tirmiştir. Bu sırada Kraliçe Mari fotoğraf makinesi alarak Kralın çocuğu kulağından ye- kalar vaziyetindeki resmini çek- miştir. Bundan sonra bu fotoğraf yıllarca küçük EHdvardın yara- mazlık etmesine mani olmuştur. Çünkü ne vakit yaramazlık edecek olsa, Kraliçe fotoğrafiyi dostlarına göstereceğini söyli- yerek çocuğunu korkuturdu | Sporcu olan yeni İngiltere Kralı, kar sporlarını ve bil- hassa ski ile kayış sporunu sever. Veliahdken, her kış bu sporla meşgul olur, fakat bu iş için tenha yerler arardı. Kits- buhal denilen yeri tercih ederdi. Sebebi de, gazete fotoğrafcıları- nın ve başkaca fotoğrat merak- lilarının her düşüp kalkışta, türlü pozlarda resimlerini çek- melerinden hoşlanmaması idi | Ona bu spora mahsus antren- manlar yaptıran mütehaşsıslar, her sabah o civardaki en ayak basmadık yeri seçerlerdi. Buna rağmen kısa bir zainan içersin- de Gal Prensinin o civarda kaydığı duyuldu,. OKitsbuhal kalabalıklaştı ve bunun üzerine e. iL 1 a Li Şimdiki Kral VII inci Edvard, «Gel Prensi» iken, ava gidiş sırasında, at üstünde Prens, orada kaymak zevkinden mahrum kalmığı, bu işten vaz geçmeği tercih ettti| Sekizinci Edvard, bir din- leniş seyahatinde Sen Jan dö Lutz köyünde dolaşıyordu. O gün, şenlik günüydü. Pazr ye- rinde bir adam masa üstüne çıkmış, Fransızca bilmediği belli olacak derecede kırık dökük bir ifade ile şarkı söylüyor, komik- lik yapıyor, etrafındaki köylü- leri güldürüyordu. Bu adam, komik Çarli Çaplin, diğer adıy> la Şarlodan başkası değildi! Veliahd, iltifatını esirgemedi. Hattâ, Şarloya elini verdi. Şar» loda şükranla iğildi, şöyle dedi: Vİ inci Edverdın bir Pozu — Ben Londranin fakir ma- hallelerinde kimsesiz bir kal- dırını çocuğu iken bir gün Krala veyabut da onun oğluna rast- geleceğimi tasavvur eder, ha- yallere kapılırdım. İşte, bu ha- yalim hakikat oldu! Gal Prensi, şöyle söyledi : — Ben de bir kaç yıl ev- vel cephede askerlerimizi neşe- lendiren ve maneviyatını kuv- vetlendiren filmlerinizi gördük- çe, günün birinde ilinizi sık- mak isterdim. Benimde bu is teğim yerine gelmiş oldu! Büyük Harbin başlangıcında daha yirmi yaşında bulunan Veliahd, cepheye gitmek istedi. Harbiye Nazırı Lord Kişner razı olmadı. Aralarında şu ko- nuşma geçti: — Benim dört kardeşim var. Eğer ölecek olursam, bundan memleket hiç bir zarar görmez. — Ben, bundan korkmam. Fakat, Almanlara esir düşme- niz ihtimalinden endişe ederim. İngiltere Veliahdinin oAlman- ların eline düşmesini kat'iyen istemem. Bundan dolayı arzu- nuzu reddediyorum | Prens, babasına başvurdu. Kral, cepbeye gitmesini tasvib etti, Bunun üzerine Veliahd Flander cephesine gönderildi. Ve ne öldü, nede esir oldu! Sekizinci Edvard, pek çok seyahat etmiş, Kanadayı, Yeni Zelandayı, Birleşik Amerika memleketlerini, Maltayı, Çini, Japonyayt, Şarkt Amerikayı, Hindistanı, Cenubi Amerikayı ve daha muhtelif memleketleri dolaşmıştır. Bütün bu seyahat lerinde 300.000 mil yol almış- tır. Bu arada 8,004 millik yolu tayyare ile yapmıştır. —Oelecek sayıda başka hatıralar, fıkraları—