20 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

20 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

208 UYANIŞ No. 2081—376 (204 üncü sayfadan devam) KAYAK ikisi Norveçli ve biri İsveçli olmak üzere, üç keçiden mürekkep bir kayak komisyonu kuruldu. İkinci uluslararası kayak hongresi, 1911. de Stokholm'de kayak sporuna ve yarışmalarına sit meselelerin hu- şugi mütalâası ve kayak komisyo- nunun büyümesi, beş kişiye çıka rılmaşı için bir karar ittihazıns sebep oldu. Altıncı arsıulusal kayak kon- gresi, 1922 de Stokholm'de arsıulu- sal yarışma kaideleri - uzun stla- malar, 60 kilometre üzerinde mu kavemet koşusu - için esasli hatları ortaya atıyor, arsıulusal kayak f6- derasyonunun idaresi bir encüme- ne bağlanıyor ve bu suretle kat'i şeklini bulan birlik, bir reis, iki reik muavini, bir umumi kâtip, veznedar ve altı üyeden terekküp ediyor. Şimal devletleri - İsveç, Norveç, Finlândiya - en uşağı ide- re heyetinde daima bir mümessil bulunduruyor, bundan başka umu- mi kâtiplik ve riyâset mevkii de onlara minasip görülüyor. Arsıulusal kayak federasyonu- nun, ârsıulusal kayak kongresi ni- zamen, her iki seneğe bir vukubu. lur. Kayak federasyonunun hazır lık proğramında her iki sene için bir kayak yarışının tertibi mev- zuubahistir, Bu kayak yarışması, arsıulusal kayak tertibi olarak ta- mim edilir ve şu kayak spor şube- lerini ihtiva eder: Uzun koşü - 18 kilometre, atlama ve mukavemet koşusu - 50 kilometre - ve bunun gibi tertip edilmiş koşular. 1930 Oslo yarışmalarındanberi arsıulusal slalom ve hareket koşuları icra &dilir. Bunlar da ilk defa 1931 de Mürrendeki yarışmada Cluf of. Gre- at Britain muvaffak oldu. Arsıulusal kayak federasyonuna şu memleket birlikleri girmiştir: Almanya, İngiltere, PFinlândiya, Hollânda, Fransa, İtalya, Japonya, Yugoslavya, Kanada, Letonya, Norveç, Avusturya, Polonya, Ro- manya, İsveç, İsviçre, İspanyâ, Çekoslovakya, Macaristan, Şimali Amerika birleşik devletleri girmiş- lerdir. Ve bu arsınlusal kayak Talaten : 2-013 UYANIŞ Teli pe. m m ps “ iri yazetesi ULUŞU Abonesi : Tüy iğ N di aylığı 600 vi Yabancı ülkelerde 36 İavişre Gasslamiza ilân Torecekler, Gücük Aokura Caddesinde Holar Samanşu ve Huli İlân Şirketine gitmelidir. : İstanbul Uyatış #rangıdır. Bir Sınayış — 203 üncü sayfanın devamı — ga kendi kendime söz veriyorum. <Neler demek istediğimi an- latamadığım şu yazıların sonu- nu da getiremedim. Nasıl ge- tireyim,- gene sevginin kırizi başgösterdi...> Tuğrul, ertesi günü teyze- sinin kapısından çıkıpta köşeyi döndüğü zaman ütülenmiş ce- ketinin cebindeki kağıtda şun- İarı eklenmiş buldu: «Unmaz sandığım eski ya- ralarımın gittikçe iyileştiğini anlar gibi oluyorum. Bana yak- İaşanın yakasındaki yılanının zehirsiz olduğunu bir çok dene- melerim sonunda buldum. O yılatının bir gönülbağından başka bir şey olmadığı belli... Görünüşe bakılırsa gönüller u- yuşmuşa benziyor...» 24-11 -935 M. Hulüsi Dosdoğru kongreleri de şimdiye kadar şura- larda toplandılar : 1910 da Kristi- yanyada, 1911 de Stokholmde, 1912 de Münihde, 1913 de Bernde, 1914 de Kristiyanyada, 1922 de Stokholmde, 1923 de Prağda, 1924- de Chamonise'de, 1926 da Lahide, 1928 de t. Moritzde, 1930 da Os- loda, 1932 de Parisde toplandıkları gibi, arsıulusal kayak yarışmaları da şuralarda yapılmıştır: 1926 de Johannisbad, 1927 de Cortina D*. ampezzo, 1929 da Zakopane, 1931- de Oberhof, 1932de İnsbrukda yapıldığı gibi slalom koşuları da 1931 de Mürrende, 1932 de Cortina D'amperzo, 1933de O İnsbrukda, yapılmış ve Olimpiyad kış oyunle- rı ise 1924 de Clhamonize, 1928 de St. Moritz, 1932 Sake Placid'de yapılmıştır. - Sportlexikon * Beck- mans, » Fuad Pura Hayreddin Nedim — 195 inci sayfadan devam — sana iki bin meslekdaşının, saygi- larını, takğislerini sunmağa geldik. Sen baharını idrak ettiğin, vatanın senden daha çok hizmetler bekle- diği bu ande ebediyete katıştın, biz- lerden ayrıldın. Bu &yrilış bir ta- bist ayrılışı değildir. Bu bir fera- get ve fedakârlık ayrılışıdır. Bunu bütün bir meslek, ebediyetine kadar takdisle şükranla yadedecek. Adli tarihte sans ayrılan sahifeleri ge- lecekte (omeslekdaşların takdirle okuyacak. Sen mesleğin abidesi oldun ve olacaksın. Evet, şimdi bu abidenin temelini kurmağa geldik. Buradan geçecek meslekdaşların, her vatan- daşın büyüklüğün önünde eğilecek, aziz ruhunu tebcil edecektir, Bize ne acı bir nasiptir ki daha dün sıcak neş'ene gıbtia ile bakar gürleyen zekâna, taşan heyecanına hasret çekerken, bugün kabrinin başında gözyaşı dökmek bedbaht- lığında kaldık. Daha dün Hayri diye seni anan arkadaşların mek- tep hayatında unutulmaz hatırâla- rını tedai ediyor, senin zekâ ve faziletin ne asil timsali olduğu- nu düşünüyor, bu üfulün yalnız bizler için değil bütün bir memle- ket için ne büyük zıya olduğuna iman ediyor ve ağlıyoruz. Ey bü- yük türk evlâdı: İşte bugün bu- nun için, hem kendimiz için hem- de memleket namına senin önün- de iğiliyorzu ve daima iğileceğiz. Gelecek Sayıda : Bilinmiyen Adam! Yerli Hikâye Yazan: ENver Naci AHMED İHSAN Matbaası Lid.