February 20, 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

February 20, 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

196 UYANIŞ KAR FIRTINASI 7 Uzun yıllardanberi bu kadar dehşetlisi görülmemişti ! İstanbul, 11-19 şubat sa- çarşamba gecesi saat onbire doğru müthiş bir kar firtına- sının baskınına uğradı. Yağ- mür, birdenbire kara çevirdi ve İstanbulun altını, üstüne getirdi. Sade İs'anbulda değil, memleketin her tarafında, komşu memleketlerde, Ayru- pa ve Amerikada da ayni şiddetle hükümsüren kar fırtınası; her yerde tahribat yaptı, can ve mal ziyânına yolaçtı. Birkaç saat içersinde, bütün şehir karlara bürünmüştü. Sabahleyin uykudan kalkanlar, etrafı karla örtülü buldular, diyemiyeceğiz; günkü, fırtınanın şiddetli gürültü, patırdısından d gece sabahlara değin hemen hiş uyuyan ol- madı gibi bir şey | arlar, birkaç gün içinde eridi; fakat, kar fırtınası birçok insanın hayatına malolan, ma- Ipi, mülkünü yokeden, yahut da ehemmiyetli sararlara uğratan, emsali uzun yıllardanberi gö No. 2061—376 Sultanahmet camiinin fırtınadan sonraki görünüşü : Bir minarenin külâbı kopmuş, bir minarenin külâhı de iğrilmiş olarak! rülmemiş bir hâdise olarak hatırlarda kalsa ge- rektir. Bu arada Unkapanı köprüsünün bir kısın yerinden oynadı, koptu, Haliçte sürüklendi, vapurlar yollarını kaybettiler, bazıları battı, motorlar, mavnalar, kayıklar denizin dibine indi. Binalar yıkıldı, kiremitler, çatılar, camilerin mi. nare külâhları uçtu. Bu camiler arasında Sü- leyimaniye, Ayasofya, Sultanahmet, Yenicami gibi büyük camilerimiz de vardır. Muhtelif yer- lerde donanları da hesaba katınca, 1936 yılının bu müthiş fırtınasının kolay kolay unutulamıya- cağını söylemek, çok yerindedir! Eski kışlardan birinde Sultanahmet parkının karla örtülmüş manzarası : Bu manzara, bu sefer çabuk değişti, hava lodosladı, karlar eriyiverdi ! 777 ğ————ğZğ. . ğ————