April 23, 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

April 23, 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

348 SERVETİFÜNUN T.İ.C.İ. Kongresi Başkanı Tüze Bakanı Şükrü Saraçoğlu, söylevini verirken Türkiye İdman Cemiyetleri İt- tifakı sekizinci kongresi, Ankara Halkevinde açıldı, müzakerelerde bulundu, kararlar verdi ve kapandı. Kongre başkanlığına seçilen Tüze Bakanı Şükrü Saraçoğlu, bir söyley vererek, şöyle demiştir : — Arkadaşlar ! Sekizinci kongreye reislik etmek şerefini bana verdiğiniz için sizlere teşekkürler ederim. Eminim ki kongrenin verimli ol- ması için burada çalışmak borcumu- zu öderken sporculuğun ve gpor- guların temiz ruhu hepimize rehperlik edecek ve ga- yemiz olan canlı ve hareketli Türk gençliğine bir an evvel kavuşmak için eyni safta ve ayni istika- mette yürüyeceğiz. Arkadaşlar, Spor dediğimiz zamab hatıra gelen mânâ, masa, sandalye, nizamname, öz değil sadece harekettir. Onun için sözlerimizin belkemiği, mevzularımızın mihveri hep hareket olmalıdır. Masa etrafındaki münakaşa- larla geçen zamanlarımızı tasarruf edip herekete, sn- T. İ. C. İllkongresinde bulunan hükümet ve parti mensuplarından bazıları kongreden çıkarken No. 2074—385 T. İdman Cemiyetleri İttifakı Vlllinci Kongresi Ankara Halkevinde Toplandı T.İ.Cİ. kongresi üyeleri, Dr. Hâdiyi anmak üzere bir dakika ayakta dururlarken ha ve meydanlara vermeliyiz. Bu benim sizlerden birinci temennimdir. kinci temennim de bu hareketi genişletmek ve hızlandırmaktır, Mahdut insanların yaptıklârı müstes- n& hareketler spor değildir, cambazlıktır. Spor ber gencin yapabileceği hareketlerdir. Ve bu hareket her evin kapısını çaldığı zamanda hakiki mânâsını alır. Muhtelif istatistiklerin mütaleasından anlaşılmış- tır ki her millette 17 yaşla 26 yaş arasında, ber yaşta umumi nüfusun 9, 2si kadar kadın, erkek genç var- dır. Bu hesaba göre Türkiyemizde &por yaşında üç milyon genç vardır ki bizim harekete geçirmek isti- yeceğimiz rakamın ilk hedefi bu olmalıdır. Bugün yeryüzündeki milletlerin idare dizginlerini ellerinde bulunduranlar masa, sandelye, salon devir- lerinde yetişmişlerdi. Yarın idare dizginlerini tutma- ga hazırlanan Avrupalı gençler büyük ve geniş bir hareket içinde yetişiyorlar. Bu şekilde yetişmenin mânâsını gözönünde tutarak ayni silâhlarla hazırlan- mak ve gençliğimizi hazırlamak lâzımgeleceğini da- ima gözönünde tutarak işe başlıyoruz. Şunu da ilâve etmek istiyorum, evlâdın babasıng teşekkür etmesi eğer âdet olsaydı bu salonu kongre- ye tahsislerinden dolayı Halk Partisine ve Halkevine de teşekkür etmemiz lâzımdı. Buna lüzum görmedi- © ğimi tabii bulacağınıza emin olarak sözüme nihayet veriyorum. İstanbul delegesi Fethi Başaran söz alarak itti-