23 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

23 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

352 SERVETİFÜNUN T. İdman Cemiyetleri İttifakı Vlllinci Kongresi Ankara Halkevinde Toplandı — Başı 848 inci sayıfada — UYAMIŞ Yedi günde w m e gerine kar Ti Telelan : 2-1013 Abonesi : önle Ve 2 zara ed 600 ein Gazatamiza ilân verecekler, İstanbulda ilkan Taderinde Hefer Samanon ve Huli İlân Şirketine gitmelidir. No. 2070—387 fi ver ii Yabancı —. — İsviçre frangıdır. kuruştur Türk gençliğinin spor sahasındaki mesaisiyle her bu- lunduğum yerde yakından alâkadar olmuş ve bu yolda elden gelen gayret ve hizmeti yapmağa çalış- maktan zevkalmış bir insanım. Garbi Anadolu sporcularila bu hususta tanışıklığımız eskidir. Şim- di bu intihap ile bütün memleket sporcuları da beni aralarına altmış bulunuyorlar. Türk gençliğinin bu- gün bana açılan bu sicak sinesinde benim gibi bir emeklinin taze hayat bulacağına ve bu kaynaşan kanların benim azim ve kuvvetimi de tazeliyerek sporcu gençlerin daha ziyade inkişaf ve terakkileri- ne hizmet edebilmek için bana kuğret ve ciyadet bahşeyliyeceğine şüphe etmiyorum, İşte intihabınıza şükranla icabet ederek başınıza geçerken benim ilk dayandığım mesnedin bu duygu olduğunu samimi- yetle ifade etmek isterim. Arkadaşlar : Büyük Şefimiz kurtarıcı Atatürkün; gençliğin mesuliyetli omuzlarına yüklettiği kıymetli emaneti kusursuz koruyabilmek için Türk gençlerinin bede- nen ve ruhen bizatihi kuvvetlenmeğe çalışmaları bir vazifedir. Çünkü kuvvetli bir camia ancak kuv- vetli ferdlerden vücuda gelebilir. Binaenaleyh siz bu maksatla vazifenizi yapmağa koşarken benim yapa- cağım iş de sizin önünüzdeki engelleri kaldırmağa çalışmak; yolunuzun açık olmasını hazırlamak ola- caktır, Arkadaşlar ! Omuzlarına bu kadar mesuliyetli bir vazife yük- letilmiş bnlunan Türk gençliğinin «porn vereceği ehemmiyet; ayni zamanda milit şereftimizle de alâ- kadardır. Hiç bir sahada geri kalmayan Türk varlı- ğının spor işlerinde de kendini göstermesi ve Türk kuvvet ve kadretini bu sahada da cihana tanıtması elzemdir. Onun içindir ki hükümetimiz bu uğurda elden gelen fedakârlıkları yapmakta ve memleket sporu ile çok yakından «lâkadar olmaktadır. Şu halde Türk gençliğinin de, milletimizin ve hüküme- timizin takdir ve itimadına lâyık bir mertebeye erişmek için çalışması bir borçtur. Biz bu borcumu- zu da göz önünde tutarak &ti mesaimizi ona göre tanzim edeceğiz. Arkadaşlar: Bporumuzun ileri gitmesine, gençliğin fyetişmesi- ne büyük bir dikkat ve ehemmiyetle savaşan daha bir mevcudiyet vardır ki o da Halk Pertisidir, Bu gün bizi sakfı altında toplayan müessese de onun bir cüz'üdür. Parti de; esasen büyük emaneti koruyacak olan Türk gençliğinin manen dahi yetiştirilmesine çalış- maktadır. Maddi ve bedeni olduğu kadar manen ve ruhan da yetişmesi lâzım gelen sporçu 'Türk gençlerinin; onun içindir ki yürüyecekleri yol, partimizin göste- receği istikamet olmalıdır. Biz yeni mesaimizde hep bu gayeyi istihdaf ederek ilerliyeceğiz. Nihayet arkadaşlar! Biz bugün memleket sporu- nu her halde bir varlık olarak ele almakta bulunu- yoruz. Bunu yapan; bugüne kadar ciddi meşaisiyle bu varlığı vücuda getiren, heyeti sabıkadır. Ben gimdi işe başlarken o heyete olan takdir ve şükran- larımızı yüdetmeği bir vazife biliyorum, Ve o heye- ti teşkil eden bütün arkadaşlarımıza ve bâhusus On- ların kıymetli başkanı B, Aziz arkadaşımıza gerek şahsım ve gerekse heyeti aliyeniz namına teşekkür- ler ediyorum. Ve gene tuttukları yoldan ilerliyerek eserlerini tamamlamağa çalışırken bize daima muza- hir olmalarını da rica ediyorum. Bilhassa arkadaşlar! memleketimizde spora var- lık veren her şeyden ziyade Memlekette bir spor ruhunun mevcudiyetidir. Bunu yaratan da memle- ketimizdeki &porcu gençlerimizin bu yolda göster- âikleri şevk ve gayrettir. Ben de gençlerimizin göğ- sümüzü kabartan bu şevk ve gayretlerine, candan çalışmalarına güvendiğimdendir ki bana verdiğiniz bu vazifeyi üzerime alabiliyorum. Onun için Türk gençliğinden, Türk sporcuların» dan ona göre gayret ve mesailerini artırmaları ve memlekete daha güçlü ve kuvvetli ve daha şuurlu , bir nesil vücuda getirmeleri intizarında bulunuldu- gunun bilinmesini arzediyor ve artık aranıza kati- larak taze bir kuvvet ve itimad ile işe başlıyorum. İşe başlarken birinci iş olarak şerefli bir vazife yapmak ister idiysem de heyeti aliyenizin daha ev- vel davranarak bu yolda bir takrir hazırladıklarını haber aldığım için bunu geçiyor ve merkez heyeti- nin listesini tagvibinize arzediyorum. Yolumuz açık ve muvaffakiyetli olsun, arkadaşlar! Söylev uzun uzun alkışlanmıştır. Kongre üyeleri memleketlerine dönmüşlerdir. Gelecek Sayıda : YILAN! Fantezt Hikâye Yahya Saim Ozanoğlu AHMED İHSAN Matbaası Ltd.