23 Nisan 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

23 Nisan 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No, 2070—185 T.İ.C. İ. kongresi komişyonları çalışırken Taklarda yıllarca çalışmış ve gene ittifakın bir vazi- fesinden dönerken trende ölmüş olan Dr. Hâdiyi an- mak üzere ayağa kalkılıp bir dakika susulmasını tek- lif etti ve bu suretle kongre sayın ölüye hürmetini gösterdi. Komisyonlar seçimi yapılmış, büyüklere saygı ve sevgi bildirilmesi yolundaki teklif alkışlarla onay- lanmış, ilk celse bu suretle bitmiştir. Ondan sonra komisyonlar toplantılar yaparak, genel heyete sunu- lacak raporları hazırlamışlardır. Kongrenin ikinci toplantısında da bazı müzakere. lerde bulunulmuş, üçüncü toplantısında bir havacılık fedarasyonu kurulması esası kabul edilmiştir. Fe- derasyonlar raporları tetkik olunmuştur. Dördüncü toplantısında da komisyonlardan gelen raporlar tet- kik mevzuu olmuştur. Kongre üyeleri önde bando muzıka olduğu halde Atatürk anıtına giderek, ulu önderin yolunda yürüyeceklerine dair andiçmişler- dir. Türk kuşu alanında plânörlerin ve paragütcü- lerin çalışmalarını takdirle seyretmişlerdir. Rahmi Apak'ın başkanlığı altında nizamname müzakeresini bitiren Türk Spor Kurumuna «Partiye bağlılıkları Genbaşkurca onaylanmış, hükmi şahsi- yetler bulunuraa onlar da Büyük Kurultaya delege gönderebilirler, kaydı vardır. Türk Sporcuları Türk Spor Kurumu, kendisini yurdun kurtuluş ve yeni baştan kuruluşunu temin edici tek ve yüksek sıya- sal bir tesis olan Cumuriyet Halk Partisinin öz bir çocuğu ve onun bünyesinden bir parça sayar. Par- .tiniu bu yeni hükmü içine yurd kurumları arasında UYANIŞ 349 ilk girme şerefini kurumumuzun almasının koü- gremizce karara bağlanmasını teklif ederiz.» Mealinde verllen kırk kadar imzalı bir takrir ittifakla ve uzun alkışlarla kabul ederek bu kararı Cumuriyet. Halk Partisi Genel Sekreterliğine argeylemeği başkanlık divanına havale eylemiştir. Son kongre toplantısında Kurumun başkan- lığına general Hikmet ve Asbaşkenlığa saylav Halit Bayrak seçilmişlerdir. İdare heyetine, futbola Hamdi Emin, âtle- lizme Vildan Aşir, güreşçiliğe Fetgerl, su spor- larına Celâl, dağcılık ve binleliliğe saylav Şükrü Koçak, atıcılığa Erzurum saylavı Fuat, Lenis ve voleybola saylav Süreşye, iskrime eski başkan Fuat, bisiklete Hüsnü Naili, sağlık dairesine Dr. Şevket Kansu, mülettişliğe saylav Adnan, genel sekreterliğe Nizamettin Kırşan seçilmişlerdir. Sıhhi durumundan dolayı hizmetinden ayrıl» mağı dileyen eski başkan Erzurum saylavı Azlz Akyürek'in yaptığı büyük başarılar kongrece hararetle alkışlandıktan sonra kendisi onursal üyeliğe seçilmiş ve İstanbuldaki işleri dolayısiyle Arkaraya gelemiyeceklerinden dolayı seçilmiyen eski atletizm başkanı Felek Burhan, su &porları başkanı Amiral Mehmed Ali ve müfettiş Mah- mud Ağabeyin mesbuk hizmetlerinden dolayı kendilerine teşekkür edilmesi kararlaştırılmıştır. Seçimden sonra başkan General Ali Hikmet, şu söylevi vermiştir. — Arkadaşlar: Türk Spor Kurumu Başkanlığına beni seçmek guretiyle hakkınıda gösterdiğiniz itimad ve muhab- bete teşekkürler ederim. Ben; esasen şimdiye kadar — Sonu göğnel sayıtada — T. İ. C. İ. kongresi komisyonları çalışırken