3 Aralık 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

3 Aralık 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 2103 —â17 UYANIŞ 25 Fılomuz Yunanistanda Donanmamızın Yunanistanı ziyareti Iki memleket arasında dostça tezahürlere 'Türk donanmasının Yunanistanı ziyareti iki memleket arasında samimi ve dostça tezahürata vesile olmuştur. Türk Bahriye erkânı dost memlekette büyük bir hüsnü kabul görmüş, ziyafetler (Overilmiş ve iyi saatler geçiril. miştir. Yunan gazeteleri donanmamızın ziya- .reti mütasebetile Türk Yunan dostluğu etrafında çok hararetli yazılar neşretmişlerdir. Yunan matbuatında mühim bir mevki işgâl eden <Elef- teron Vima» gazetesi diyor ki: «Evvelce bir asır, iki filo birbirlerini mu- hasım addetmişlerdi. Yunan istiklâl harbleri esnasında, bu filolar sık sık Ege denizinde boy ölçüşmüşler ve bu muharebelerde birbirle- rine hürmet etmeğe alışmışlardır. Deniz efsa- neleri tevlit eden bu karşılaşmalarda bu iki Pire limanından bir görünüş vesile oldu. Atinada Akropol tepesi filo karşılıklı değer ve faziletlerini öğrendiler. Türklerle Ynnanlıların birbirlerini muhasım zan- nettikleri zaman şimdi geçmiştir. Bugün Türk- ler sultanların boyunduruğundan kurtulmuşlar ve iki hür millet bundan böyle aralarındaki aksi anlaşmazlıkları halletmişlerdir. Bu iki mij- letin artık birbirlerinin topraklarında gözü yoktur ve artık birbirlerinin hürriyetlerine suikastta bulunmuyorlar. Şimdi dost olmuşlar- dır ve yalnız barış içinde yaşamakla kalmıya- caklar, aynı zamanda hükümet reisi Metaksa- sın ziyafetinde söylediği gibi, birbirlerine de- ha şimdiden yardımda bulunmakta ve yakın doğuda devamlı bir bariş için teşriki mesai etmektedirler.» temini Atinanın genel görünüşü