3 Aralık 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

3 Aralık 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2102—417 UYANIŞ 21 Yurdun Her Köşesinde Acı Uyandırdı. hususi bir vagonla şehrimize, getirilmiştir. aat tam onu yirmi geçe posta treni ağır ağır Sirkeci garına girdiği zaman Şükrü Nailinin büyük bir bayrağa sarılmış tabutunu taşıyan vagon baştan başa çelenkle süslenmiş görünüyordu. Dört süngülü nefer kımıldamadan dimdik vagonda mevki almış- lardı. ,Sirkeci garı, görülmemiş bir kalabalıkla taşıyor- du. Merhumu sevenler, dostları, şebrimizde bulunan saylavlar yer almışlardı. Polis ve askeri kıtaat iki tarafa dizilmişlerdi. Tabüt, askerin elleri üstünde taşınarak cenaze otomobiline getirildi. Bir paket, bir cüzdan bir şap- ka, bir de saat merhum Generalin metrukâtı olarak getirilmişti. Binlerce kişi cenaze otomobilinin arkâ- sından Gülhane hastahanesine doğra yürüdüler, "Tabut, hastahane avlusunda hazırlanmış olan top arabasına kondu. İstanbul saylavları, ordu müfettiş- leri Orgeneral Cevad, Ali Sait, Fahrettin, kolordu kumandan vekili ve Harp Akademisi direktörü Ali Funi, merkez kumandanı General Fehmi, General Hasar Hüsvü, eski merkez kumandanı General Bmin ve dalia bir çok generaller, askeri erkân, polis müdürü Salill Kılç ve mülki erkân burada bekle- mekte idiler, Alay imamı Naci bir dua okuduktan sonra saat 11,lö de hareket edildi. Çevaze alayının önünde me- rasim kumandanı, arkada bir bölük süvari, bir bölük piyade, bir bölük de makineli kıta, bando, yüze ya- kın çelenk, top arabası üzerinde cenaze daha arkada binlerce halk bulunuyordu. Gülhaneden Beyazıd camiine gelindi. Cenaze na- mazı burada kılındıktan sonra Edirnekapı şehitilğinde hazırlanan kabire gidildi Orada Cevdet Kerim İnce ayı mezarı başında şunları söylemiştir * «Türkün asırlarca Avrupadaki yüksek hatırasının son bir abidesi olan Edirnenin kurtuluş bayramında heyecandan gözyaşı döken Şükrü Naili, sen bizl ar- kandan ağlatıyorsun, Sen mülâzimliğinden itibaren adım adım ilerledin. Rütben ilerlerken faziletin, hiz- metlerin de arttı. İstiklâl harbinde baş kumandan yurdun düşınaıdan temizlenmesi için bütün kurtarıcı tedbirleri alırken, seni şimalde müstakil bırakmıştı. Sen bu itimada lâyık olduğunu isbat ettin, Sen ah- lâkıw, faziletin ve mertliğin bir kahramanı idin. Sana acırken bir teselli noktası buluyoruz : Türk var olsun. Senin gibi kahramanlar yetiştirerek yerini boş bırakmıyacaktır. Sana rahmet olsun.» Memleketimizin giriştiği birçok harblerde büyük muyaffakiyetler kazanmış bulunan değerli general, burada göz yaşları arasında ebedi medionine bırakıl- mıştır. Uyanış General Şührü Nailinin ölümile kederle" nen Kamutays, orduya, bütün inemlekete ve gene ralin yetim kalan üç çocuğuyla, ailesine samimi la- ziyetlerini bildirir. BİR HÂTIRA DAHA Generai Şükrü Naili Gökberk, Kuleli Askeri Lişesi talim hey'etile