3 Aralık 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

3 Aralık 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

20 KAYBETTİĞİMİZ BÜYÜK ASKER SERVETİFÜNUN > No, 2102—417 General Şükrü Naili Gökberkin Ölümü ÖLÜMÜ 25 Sonteşrin çarşamba günü Edirnenin kurtuluş bayramıydı. Edirnenin müdafaası zamanlarına Git birçok hatıralarla oraya bağlı bulunan Genera| Şük- rü Naili Gökberk her sene olduğu gibi bu yıl da, Edirnenin kurtuluş gününde hazır bulunan davetli- ler arasındaydı. Fakat acı bir tesadüf kurtuluş bay- ramında Edirnelileri derin bir yas içinde bırakmış, Büyük Asker General Şükrü Naili zafer günü tören- den sonra istirahat etmekte olduğu hükümet kona- ğında, kalb durmasından vefat etmiştir. Bu derin teessür haberi telgraflarim yurdun her köşesinde du- yulunca, bütün Türk milleti acı bir yas içinde kal- mıştır. Ankarada bulunduğu sıralarda bir iki kere anjin ârızası geçiren General, saat 17,30 da hayata gözlerini yummuştur. Hayatının 30 yılını yurd müdafaası uğrunda har- camış bulunan General Şükrü Naili, büyük bir asker olduğu kadar da, tam bir cemiyet adamı, Türk duy- gulu, iyi yürekli olgun bir insandı. Daima gülümser, dudaklarındaki rahat tebessüm, gözlerindeki ateşli ışık çehredinden eksik olmazdı. Atatürk safına en önce yazılanlardan biriydi. Varlığını Büyük Önderi- mize bağlıyanlardandı. Şükrü Naili Gökberk yurdun ordu gibi müdafaa, Kamutay gibi milleti temsil cihazı içinde üstüne al- dığı ulusal ödevleri, en temiz bir şekilde buşaranlar- dan biridir. Bu büyük adamın ölümü üzerine Türk milletinin duyduğu teessür pek derindir. Çünkü Ge- neral Şükrü Naili nadir yetişen simalardan biriydi. TERCÜMEİ HÂLİ General Şükrü Naili, Selânikte doğmuştur. Baba- sı Mustafa Bfendi adlı bir zattı, 1 mart 1897 de Harbiyeye girmiş, 4 yıl sonra erkânı harp yüzbaşısı olarak çıkmış ve o zamanki üçüncü orduya memur olmuş, Preştine, Köprülü, Serez gibi Rumeli yurt- larındaki yararlıklarının karşılığını 1331 — 1915 te kaymakam ve fırka kumandanı olmak suretile gör- müştür. Çanakkale müdafaslarından Şükrü Naili yüzü ak çıktığı gibi miralay olarak geçtiği Anadolu mücadelesinde adı Türkiye Büyük Millet Meelisinin rütbesini mirlivelığa yükselttiği kahramanlar arasına girmiş ve Bursaya ilk giren kumandan kendiği ol- muştu, İkinci devrede meb'uş olarak bulunan ve &onr8 orduda hizmeti üstün görerek çekilen kumandanlar- dandı. Uzun müddet İstanbulda, sonra Balıkesirde Kolordu kumandanlığında bulunduktan sonra teka- ütlüğünü istemiş ve İstanbul sayiavlığına seçilmiş ti, 1292- 1876 da doğduğuna göre henüz altmış ya- şını doldurmuş bulunuyordu. GÖMÜLMESİ Değerli General Şükrü Nailinin cenazesi 27. sonteş- riü cuma günü saat 10,20 de posta trenine bağlanan ESKİ BİR HÂTIRA General Şükrü Naili Gökberk, bir zafer bayramı günü, askeri erkân ile birarada