23 Haziran 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

23 Haziran 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

76 SERVETİFÜNUN Bugünse, koca bir inkilâb yapan yurdumun çocukları, dürüst insanların himayesinde hür topraklarında yaşıyorlar. Bunun için neticeyi heyecanla bekliyordum. İstiyordum ki, bu beste, benim yurdümun ço- cukları tarafından birinciliği kazansın. İstediğim oldu dostum. Dönen san'atkârlar - bestenin kahramanı bir Türktür - dedikleri zaman çıldıracaktım. Okadar sevindim. Sonra, bu eserin en büyük kıymeti bulmuş bir şah eseri. Bunu, radyoda, besteyi bizzat sizden dinle- diğim zaman anladım. Gelenlerin yüzünde teessüf işareti bile yoktu. Hiç biri kazanmadıklarına yanmıyorlardı. Çün- kü siz, hepsinin yapamadığını yapmıştınız |. — Oh prenses ben değil... — Hayır dostum, bizzat sizedeminde söy- ledim. Bu eser çalınmış bir beste değildir. Onu siz kendi duygularımızla, heyecaalarınızla ya- rattıniz. O adanın şarkısı yol bulamıyan hislerinize bir macera oldu okadar... Sözümü kesmeyin de dinleyin beni!. Sizinle niçin alâkadar olduğumu anladınız değilmi ?. Çünkü bu eserde, içimin sonsuz ızdirabı öyle şekillenmiş, öyle conlanmıştı ki!. No, 2183—498 Onda, hiç dönmiyecek yolcumun, bana ver- diği uçsuz ızdırab ebediyen giderken duyurduğu sonsun acısı birbirine karışmıştı ... Hemen sıze yazdım. Cevabınızi deli gibi bekliyordum. Mektubunuz beni hakikaten çok şaşırttı. Ve inandım ki, siz düşündüğünden daha mert, daha dürüst bir insansınız!.. Yalnız, kafamda istifham kıvrılmıştı. Bu şarkıyı söyliyen adam kimdi?. Muhak- kak benim kadar, sizin kadar ızdırab çeken bir mahluktu. Bu istitam bütün benliğimi sarsmıştı. Kur- tulmanın imkânı yoktu. Bir kuvvet, mütemadiyen beni buraya çeki- yordu. Sonra, yurdumu yıllarca evvel ayrıldı- gım yurdumu bir kere görmek!, Kızımın, annemin mezarlarını ziyaret etmek.. Babamin öldürüldüğü sokaklarda gezmek |. Hemen hazırlandım. Bir akşam, prensimin mezarında, her ak- şamki duamı yaptıktan sonra saadetimi gömdü- güm topraklardan, geldim.. İşte hay.tım dostum... —Devamı var— Berlinde açılan Elişleri Sergisi Berlinde 28 Mayısten 10 Hazirana kadar bir elişleri sergisi açılmıştır. Sergiye 27 millet iştirak etmiştir. Gördüğünüz odayı süsliyen eşya el ile yapılmış bir salondur. kıyafetiyle görünmektedir. Sağdaki kız kendi elile işlemiş olduğu mill?