23 Haziran 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

23 Haziran 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 2183 —498 Sabiha Gökçen Büyük Şefin yanında Atatürk Dolmabahçe Sarayında Başvekil Celâl Bayarla görüşürken, yanında kahraman Tayya- recimiz Gokçeni görüyorsunuz. Yeşilköyde tayyarecimizi karşılamak üzere gelenler arasında Riyaseticumhur umumi kâtibi B. Hasan Rıza, Salih Bozok, Ali Kılıç, baş- yaver B. Celâl, mebuslarımızdan hususi kalem direktörü B. Süreyya, Muhafız alay komutanı İsmail Hakkı, İstanbul komutanı general Ha- lis; İstanbul vali muavini B. Hüdai, emniyet direktörü B. Salih Kılıç, üniversite rektörü B Cemil Bilsel, bulunmakta idiler. Halk partisi, halkevleri mensubları, Şehir meclisi azâları, mektebliler ve civardan geler kalabalık bir halk kütlesinden başka, bir de filo havalanmış bulunmakta idi. Sabiha Gökçenin tayyaresini karşılamak ü- zere havalanan filo beş tayyareden mürekkebdi. 'Tayyareler, Sabiha Gökçene ininceye kadar refakat etmişlerdir. Alkışlar arasında tayyaresinden inen bayan Sabiha Gökçene yirmiye yakın buket verildi. Fevkalâde dinçti. Hiçbir yorgunluk asarı gös- termiyordu. Sabiha Gökçen mesai odasında UYANIŞ 6 Seyahatini soran gacetecilere şunları söy- lemiştir : — Büktreşten kalktıktan son a pusulanın bo- zuk olduğunu gördüm ve Büzeon tayyare mey- danına indim. Seyahati çok 'abat geçti. Dost memleketlerde gördüğüm sempati beni son de- rece mütehassıs etti.,, Kıymetli tayyarecimiz halkın alıkışları ara- sında ot mobiline binerek Yeş Iköyden ayrıl- mptır. Dost memleketlerde büyük tezahürat ve ger çek bi; takdirle karşılanan Sabiha Gökçen, bu muvaffakiyetlı seyahatinden, Turk milletine has bir tevazu ile döndü. Fakat bütün Balkan mem- leketleri bir haftadanberi semalarında duyulan bir motör sesinde, yaratıcı ınsan kabiliyetini, bu kabiliyetin en canlı tezahürünü alkışladılar. Bütün dünya kadınlığının gurur ve sevinçle selâmladığı Sabiha Gökçen, kuvvetin, iradenin zekânın, bir kelimeyle, bugünkü Türk kadını- nin sembolüdür.