11 Ağustos 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

11 Ağustos 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 2190—505 ve normalliğe uygun metinler haline getirilmiştir.» Şimdi bu izahatten anlaşı- lıyor ki, Almanya ile karşılıklı ticaret anlaşmamız çok iyi ne- ticeler vercek bir mahiyettedir. Bilhassa «hiç bir kayıd ve tah- dide tabi olmadan Türk malları- , nın Almanyaya ihraç edilebil- mesi? çok mühim bir muvaffa. kiyettir. Bu süretle, kıymetli azadan mürekkeb olan Türk heyeti ve bilhassa bu heyetin reisi Menemencioğlu memleke- te mühim bir hizmet ifa etmiş- lerdir. Esasen Numan Mene- mencioğlu her cihetçe böyle kıy: metli bir ticaret mukavelesi ak- tedecek bir şahsiyettir. Kendisi merhum âyan reisi Rifat Beyin oğludur. Rifat Bey meşhur edib Namık Kemalin damadıdır. Şu halde Numan, Namık Kemalin torunudur ve Namık Kemale lâyık bir surette ilmi, ahlâki yüksekliği vardır. Bunun için, tam imanâsile memleket sever bir devlet adamı olan Ntman Menemencioğlu ile vatandaşları hakkile iftihar edebilirler. Na- > Yaz ve Tabiat sil ki, son Türk - Almen ticaret anlaşmasını muvaffakiyetle hi- tirmesi de onun yurdumuza çok kayırlı bir hizmeti olmuştur ve Türkiye ticireti bu son imza- lanan mukavele ile kendisine kuvvetli bir mahreç daha bul- muştur. Vatan ticaretinin ve Servetinin çoğalması işte böyle kuvvetli (o hemlelerle kabil ola- - Anadolu içlerinde nakliyat caktır ve Numan Meyegie lu bu yolla diğer gel beraber çok yüksek biç olarak belirmektedir. Ml söz olarak, Türletide vatandaşlarım ve bize metli mukaveleyi Türk heyeti ile sa berdi kıymetli reisini tebrik. edeğğin sea