August 25, 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

August 25, 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

FK T A SERVETİFÜNUN No. 2199—507 Y A Z l S l İzmir Enternasyonal Fuarı ve Başvekilimizin Sözleri Atatürk İnkilâbının yüceliğini sekiz sene- denberi tebarüz ettiren İzmir enternasyonal fu- arı binlerce kalabalığın huzurunda sayın Baş- bakanımız Celâl Bayar tarafından veciz bir nu- tukla açıldı. Ve Başvekilimiz İstanbula avde- hakikat önünde iğiliyor ve hürmetle Türk Ulusunun, onun Ulu Şefinin ve Türk gücünün kudret ve azmini alkışlıyor. Evet. Bu böyledir. İzmir enternasyonal fu- arı bu sene, her senekinden daha büyük bir varlık gösteriyor. Netekim bunu, Başvekilimiz tinde gazetelere beyanatta bulunarak : Sualinize İz- mirden ayrılırken söyle- diklerimi tekrarlamakla cevap vermiş olurum. Bir çok def'alar, İzmir- den memnuniyet havası içersinde ve neş'eli ay- rıldım. Bu defa halkı daha büyük bir huzur ve fasliyet (içersinde gördüm. Herkeste, em- niyet, hal ve âtiye iti- mat gösteren cevaplar aldım. Mevcut hava, insanlara bundan evvel- ki seyyahatlerimde gör- düklerimle * ölçülemiye- cek kadar büyük bir se- vinç yaratmaktadır. Se- vincim, bana verilen malümatın ve realitele- rin müsbet neticeleridir. Dediler. Sâyın Başbakanımı- zın bu müjdelerine ne kadar sevinsek gene az- dır. Çünkü, önümüzde «—— İnsanlardan uzak Varsa arkamdan eğlenen dostum Böyle dost düşmanımdan alçaktır. Münzevi çamlığımda mes'udam, Zevkim, ancak yatıp uzanmaktır. Bana haz vermiyor o maskaralar, Ne kadar taklak atsalar boştur. Şu başımdan esip giden rüzgâr, O da yüksekliğile aarhoştur. Çekilin, inzivyamı bozmayınız, Ey karanlık bakışlı müziçler! Bana çamlıkta ilk yanan yıldız Bütün akşam karanlığında yeter, Nükte ismile iğneler batıran Dosta yoktur bu inzivada köşe. Ne gönül inciten, ne neş'e kıran, Sâde gözler dalar batan güneşe; Sâde karşımda sevdiğim yüzler, Bir gülüş, bir ufuk kadar engin; Ne riyadan, ne kahbelikten eser; Şiiri; tam bir sükün ve ahengin. Halid Fahri Ozansoy Millete: «-- Herkeste emni- yet, hali ve âtiye itimat gösteren cevaplar aldım» demekle tebarüz ettiri- yor. Çünkü bu gün Türk kuğretinin bir sembolü olan bu abide bütün kendine çevrilmiş olan gözlere : — Dikkatli bakın. Bu 'Türk gücüdür diyor. Memleketin fertleri ise, bu başarılan işle, çalış- mak, geçinmek ve ya- şamak sahalarının ne kadar genişlemiş oldu- Şunu görüyor ve itima- dını gizlemiyor. te bu göze batan noktalar, Başvekilimize : — Mevcut hava, in. sanda bundan evvelki seyyahatlerimde gördük. lerimle (o ölçülemiyecek kadar büyük sevinç ya- ratmaktadır dedirtiyor. İzmir enternasyonal fu- arı gibi, Âtatürk devriminin en canlı bir abi- desi bütün gözler ona çevrilmiş olarak duru. or. Bu abidenin içersinde Türkün on beş sene zarfında, oOdurmadan çalışıp, yorularak sırf ilerilemek gayesile meydana getirmiş oldu- gu ekonomi ve endustri heykelleri bütün göz- leri kendine çekiyor. Şimdiye kadar, bu hey- kellere şüpheli nazarlarla bakanlar, bu günkü diğ. Türk ekonomi ve endüstrisinin seri tekâ- mülünü isbat eden bir noktada bu sene, geçen sene sergiye iştirik etmemiş olan milletlerin iştirâk etmesidir. Evvelce, bu memleket ferdi- nin her yaptığı işi pek iptidai gören bu mil- letler, bu gün Atatürk inkilâbının ne kadar müthiş, azametli ve kat'i bir inkilâb olduğunu yakından görmüş olmalarıdır. Başvekilimiz ser- giden çok güzel intibalarla ayrılmış bulunuyor-