25 Ağustos 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

25 Ağustos 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 2192-—507 UYANIŞ İzmir enternasyonal fuarı açıldı Geçen yıl açılan izmir fuarından bir manzara Dağ Şenliği Şairi: Basri Gocul Zeybekler belirdiler dağın eteklerinde, Silâhlar omuzlarda, atlar yedeklerinde, Ve atların sırtında bu geceki hayatın Tadını çıkartacak yirmi kadar genç kadın. 'Tayını ılgar eden gök cepkenli birinin Haylayışı duyuldu: Yokuş sonlandı, binin! Bir şakaya yol açtı her kadın cilvesile, Kahkahalar kaynaştı bir sürü nal sesile... Yemyeşil çimenliğe kurulu sini Taşımakta bir geyik çevirmesini. Efe, sini ucuna vererek dirsek Diyor: Bir yol sazları dile getirsek! Ve dileği alıyor alkışa eiler; Seğirteu seğirtene oluyor yerden; Sazlar indiriliyor kıl heğbelerden, Hırçınca yoklanıyor gerilen teller: Tirede güzel boldur, Birine yandık bıldır. Yüreğimiz doludur, Doldur, yarenim, doldur! Unutalım Tireyi, Bozmıyalım türeyi. Yüreğimiz doludur, Doldur, yarenim, doldur!! Şarabı binliğile diktikten sonra Efe Peş peşe naralarla parmekliyor tetiği, Mecliste olanların geliyor hepsi keyfe, Başlıyor bir lehçenin «Karşılama» dediği.. Bir avuç temposuna uydurulan bacaklar Hey Tanrım, ne çeviklik, bilmiyor adım bozma; Yirmiye yakın zeybek, bir o kadar genç yosma Bir coşuş coşuyorlar, sanki çıldıracaklar, Durmadan çarpışıyor çaprazlama bıçaklar, Ama naşıl, sanılır yapmacık değil, candan. Bıçaklar çarpıştıkça yosmalar heyecandan, Yosmalar heyecandan Zilleri kıracaklar... — Devamı var —