10 Kasım 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

10 Kasım 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

UYANIŞ SER W ETİ EM Telefon: 21013 ( KURULUŞU 1891) Telgraf : İstanbul Servatiilei Sahibi ve başyazıcısı : Ahmed İhsan Tekgöz Aeşriyat Genel Direkiörü: Wialiğ Fahri Ozamlaiş Yıl 48 — Cilt 84/20 Perşembe, 10 İkinciteşrin 1938 A8 2203/518 Resmi tebliğ İstanbul 10 (A.A.) — Türkiye Cümhuriyeti Hükümetinin tesmi tebliğidir Müdavi ve müşavir tabiblerinin neşredilen son raporu Atatürkün dünyaya gözlerini kapadığını bildirmektedir. Bu acı hâdise ile Türk vatanı büyük yapıcısını, Türk milleti Ulu Şetini, imianid büyük evlâdını kaybetti. Milletimize içimiz yatarak bu tarife sığmıyan ziyatmdaji. dolayı en derin taziyelerimizi sunarız. ğ Kaderlerimizin tesellisini ancak ve ancak onun büyük eserine bağllıkta se ayfii! vatanımızın hizmetinde ararız. Şurasını da her vw evvel beyün esmeliğiz. ölmez olan onun büyük eseri Cümhuriyet Türkiyesidir. di Hükümetiniz, içinde bulunduğumuz bu mühim anda bugüne kadir odağı. dikkatle vazife başındadır. Müesses olan nizamı ve vaziyeti iklame dota büyük Türk milletinin hükümetile tek vöcüd olarak teyid ve temi & mi şübhe yoktur. iş Teşkilâtı Esasiye Kanununun 33 üncü maddesi mucibince Büyük Millet Maellij Reisi Abdülhalik Renda Reisicümhur vekâleti vazifesini deruhde etmiş ve İlayk. ' başlamıştır. Gene Teşkilâtı Esasiye Kanununun 33 üne maddesi mucibince Büyük dlğği5 Meclisi derhal yeni Reisicümhur intihab edösektir. Türkiyenin en büyük makamına Teşkiini Esasiye Kinuhuna ğöre dapesek zatın etrafında hükümetile, şanlı orduşile ve bütün kuvvetile Türk milleti sarsılmaz | bir varlık olarak toplanacak ve yükselmesine devam edecektir, Bugün ayrılığına ağladığımız Büyük Şefimiz Atatürk her vakit Türk mitiötiü güvendi. Eserlerini bu güvenle yaptı. İdamesi esbabını da istikmal ederek göveşiği” büyük milletimize biraktı. Ebedi Türk milleti onun eserlerini caktır. Türk gençliği onun kıymetli vedisı olan Türkiye Cümhuriyetini koruyacak ve onun izinde yürüyecektir. Kemal Atatük, Türkün tarihinde ve gönlünde dalma yaşıyacaktır,