10 Kasım 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

10 Kasım 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

372 SERVETİFÜNUN No. 9203—518 KE Ri Büyük Milli Matemimiz > Atamızı Kaybettik Onun en yakın arkadaşı Ismet Inönü başımıza geçti ( Ankaradan Telgrafla Başmuharririmizden ) — Müttefik düşmanlar 1918 mütarekesini bize imzalatmışlar ve sonra gelip İstanbulu işgal etmişler, Sevr muahedesi gibi, kölelik zincirini boğazımıza takmak istemişlerdi. Türklüğün kökünü kazıyacaklardı. Ölümünün acısile zihnimizi cayır cayır yakan Atatürk, milletinin fedakârlığına güvendi, bizi kölelikten, yurdsuzlukdan kurtardı. Atamız asırlardır içinde boğulduğumuz cehalet ve gaflet dalgalarından bizi selâmete çıkardı. Asri olmak, medeni olmak, ilerlemek ve yükselmek için lâzım gelen bütün yolları, Atatürk actı. Lozan muahedesi kapitülâsyon denilen lânet halkasını kırdı, attı. Türklük, her gün ilerliyordu, bu sırada Atatürkü kaybettik. Canımız müthiş yandı. Büyük tesellimiz vardı: o da Türk milletinin kabiliyeti, çalışkanlığı ve feragatidir. Var olsun millet. Türk Cümhuriyetinin başına geçen, Lozan Kahramanı İsmet İnönünün yüksek görgüsüne güvenerek, Atatürkün kurduğu beşerin yükselmesini elbirliğile çalışmak, en büyük borcumuzdur. Ahmed İhsan TOKGÖZ SON RAPOR İstanbul 10 (A. A.) Atatürkün müdavi ve müşavir tabibleri tarafın- dan verilen rapor süretidir: Reisicümhur Atatürkün umumi hallerindeki vahamet dün gece saat 24 de neşredilen tebliğden sonra heran artarak bugün 10 İkinciteşrin 1938 Perşenbe sabahı saat dokuzu beş geçe Büyük Şefimiz derin koma içinde terki hayat etmişlerdir.