22 Aralık 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

22 Aralık 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No. 2209—524 UYANIŞ Avrupa Durmadan Silâhlanıyor! Büyük devletler arasındaki silâhlanma yarışı hızını gittik. çe arttırmaktadır. Günden güne korkunç bir hal alan bu reka- bet, önümüzdeki seneler için falı hayır sayılmamaktadır. Silâhlanma yarışını mevzuu bahseden «Deyli Telegraf> ga- zetesi, önümüzdeki 939 sene- sinde muhtelif devletler tarafın- dan teslihat için sarfedilecek paralar hakkında şu malümatı vermektedir: İtalya kara, deniz ve hava kuvvetlerinin takviyesi o için 100 milyon İngiliz lirası, İn- giltere ayni maksadla 500 mil- yon İngiliz lirası, Fransa 924 milyon İngiliz lirası, Japonya, yalnız Çin harbi için 223 mil- yon İngiliz lirası sarfedecekler- dir. Mısır ise, münhasıran ordu teşkilâtını takviye için 19 mil- yon İngiliz lirası harcıyacaktır. Almanya ve Sovyet Rusya- nın 939 bütçelerinde teslihat için ayırdıkları tahsisat henüz belli değildir. Milletler Cemiyetinin neşr- ettiği bir rapordan anlaşıldığına göre, dünya devletleri tarafın- dan geçen sene zarfında teslihat için iki milyar dört yüz milyon İngiliz lirası sarfedilmiştir. Önümüzdeki sene zarfında bu yekünun asgari iki misli artacağı tahmin edilmektedir U Z»U>»><ZC: A Japonyada Türk sefa- rethanesinde (onbeşinci cümhuriyet yılımızın kut- İanmasından bir hâtıra > Dr. Voronofun ameli- yattan sonra hususi aşi- sı ile normal bir adam haline getirdiği bir cüce- nin annesiyle beraber çıkarılan resmi. Bu manzara ve bu fo- cia daha ne kador de- vam edeceki İspanyadaki vahşet (manzaralarından çürümüş ve kokmuş bir insan cesedi.