22 Aralık 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

22 Aralık 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

Yeni )Zaferlerle Hamlelere Doğru Yazan : Gavsi Halid Ozamsoy Atatürk, büyük kurtuluş hareketinin başına geçtiği za- man, bu işi imkânsız te- lâkki edenlere, kısa ve sâde cevab vermişdi: Bu büyük işin başaralısında, Türk milletinin büyük istidat ve kabiliyetine güvendiğini söylemişdi. Türk milleti, bütün medeni kitleler önünde,'(Atatürkü hak- lı çıkardı: Zafer,9kazanılmışdı. Bunu zaferler takib etti. Şimdi başımızda İnönü var. Lozan kahramanı İnönü.. Bü- yük kurtuluş hareketinin ba- şındanberi, Atatürkle yanyana ve başbaşa çalışan İnönü.. Ve zaferler devam ediyor, devam edecek.. Bu hakikatin sırrını, Atatürkün 1919 da, keşfettiği «manâ>» da arıyalım. Türk mil- letinin eşsiz istidat ve kabiliye- tinde.. Göğüslerimiz en güzel saa- detle inip çıkıyor; ruhlarımız en taze lezzetle dolu. Görüyo- ruz ki: şu dakikada, yeryü- zönün bütün anneleri <'Türk anası? nın önünde, hürmetle iğiliyorlar. Çünkü : gıpta ve Bir Atatürk yetiştirebilen Türk eserini yeni hamlelerle yarına iletecek, bir ikinci evlât ye- tiştirmişdir. Türk milleti, bu harikulâde, hususiyetiledir ki, tarihde her zaman bir «şeref? di; istikbalde de o olacakdır. Tarih bizimdi; istikbal de de bizimdir. Türk milleti ebedi sulh ve insanlık davasında, bütün yer- anasi, onun muazzam yüzü milletleriyle beraber, €- linde «sönmez meş'alesi» yle, her zaman ilk safta yürüyecek- dir. Veni zaferlerle, yeni ham- lelerin başında bulunuyoruz: Çünkü, başımızda İnönü 'var. Büyük mateme sonsuz te- selli katan, bu saadetimizi, Ebedi Atatürkün, diliyle anla- talım : «Ne mutlu bize ki, Tür- küz.»