30 Kasım 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

30 Kasım 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No. 3258—573 UYANIŞ , 2 BİR GÜNÜN BESTELERİ Senin karşında Kelimeler daha âciz bakışımızdan, Ruhtan ruha bir su gibi akışımızdan. Sen ne duyar, hissedersen bana sır değil, Kalbim bana başka bir his yaratır değil, Bir gülümse gülümseyim, ağla ağlayım, Her hâline ayrı ayrı gönül bağlayım ! Değil mi ki güneş gibi doğdun en sonra Bil ki ömrüm ufuktur bu altın saçlaral iki yetimiz İkimiz de çocuklukta kalmışız yetim, Demek senin büyük derdin benim de derdim: Sen babanı kaybetmişsin, ben de anamı, Öksüzlüğün sarmış bizi sonsuz akşamı. Şimdi bırak o maziyi, bugünü düşün, Bil ki beni mes'ud eder bir an gülüşün, Belki ben de gülümserim seni görünce, Rubumuzda belki güne kavuşur gece | Masal Dünyasından Seninle ikimiz Seninle ikimiz... yanyana, bir sedirde.. Kendi şehrimdeyim, kendi şehrimde. Sesler sağırlaşmış dışarda, şehirde . . Şu kanbur çınar, İki cam kadehte çay parlıyor, kızıl.. Işıklar perdeli .. gölgeler bir tırhil.. Basmak ğine, Pap dme, Seninle ikimiz .. elele, gözgöze... Beni götüren baldıranlı sokak.. Ruhlar konuşurken lüzum var mı söze ?.. Nedir söylediğin ?.. Ne musikili sesin |.. My MN MM i ilik bir havadır alnımda nefesin .. Domlamış yıldızlardan. Bir çiçek kokusu vücudünden taşan .. Yüzümü akşıyon, dudağma yaklaşan e lam A Baygın bir ıtır ki içmek istiyorum, Şu tırtıllı sahil ki, Sesim titriyerek “güzelsin. diyorum, Ve birden hissedip bir gülümsemeni, Uçar görüyorum kollarımda seni... Semtimin ihtiyar köpeği; karabaşi Ve sayıklar uykusunda yavrularını, Halid Fahri OZANSOY Ercümend BEHZAD