21 Aralık 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

21 Aralık 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 2261—576 UYANIŞ AYNA Avcunda yüzünü göstermiyen ayna, Gözlerini düşündürür. Kitaplarlarımda hâlâ parmaklarının kokusu.. Resimlerinde hâlâ gözlerindeki öğle 'uykusu.. Terimizi kurutan ellerin Nefesimizi ısıtan dudakların Yarası sende kaldı... Bırak, bacadan tütmesin duman Yeter ki kuşlarımızı ürkütmesin şeytan. Bana kendimi gösteren dünya Avuçlarındaki buğulu ayna, Ne yap ne et kırılmasın.. Sıyrılmasın Üstümüzden bu ılık hüzün Bir sarhoş öğlesinde gündüzün Rüzgârla bir sürü leylek Şehre inecek; Güzel günler gene gelecek... CAHİT SAFFET Bir Teklif! Fikreti seven bir arkadaş di- yor ki: — Tevfik Fikretin ölüm yıldönü- mü yaza rastlıyor. Yani, Ün:versile- nin talil aylarına. Ölümlerinin her dönüş gününde Namık Kemali ve Aki- fi anan Üniversite gençliğinin, ayni saygıyı Pikretlen esirgemesine sebeb, bu olsa gerek. Bari, Fikreti de doğum gününde hatırlasak. Birinci Kânunun 24 üncü günü, onun hayata gözaçlığı gündür. Güzel, yerinde bir teklif. Güzel, çünkü bize bir vazifenin ifası için, tırsat veriyor. Yerinde, zira onu doğum gününde anmak, bir ölüye yapılan saygı borcundan çok daha üstün mânâ taşır. «Yaşıyen> Fik- retin etrafinda toplaşmak, yaşıyan Fikreti selâmlamsak olur. Tevfik Fikreti diğerlerinden ayıran, hâlâ «yaşaması», yaşıyabil- mesi olduğuna göre.. Onu, doğum gününde anmak, yerinde hare- kettir. 3 Yıl evvelki bir yazımda, Fik- reti daima başkalarına üstün kılan sırrı, gu hakikatte bulmuştum: e, Çünkü o, basit sistemlerin gerçivesinden ruhunu kurlarabilen- lerden biridir. Bütün sistemler bir başlangışlır. Halbuki, Fikret münlte- hadır.>» Fikret, zamanında ve ölümün- den sonra, sık sık kötü ruhluların, şekilcilerin, fikir softalarının taar- ruzuna uğradı, Bu tanrruzlar del- ma püskürtüldü ve Fikretin eşsiz şahsiyetini oçürütmeğe çalışanlar, kendileri çürüdüler, Namık Kemali ve Akifi göğüs- lerinde rozet yapıp taşıyan Üniver- site gençliği, her halde Fikreti de onlar kadar olsün sever, anıyoruz, Şu halde, bu ayın 24 üncü gü- nü, yüksek tahsil gençleri çoktandır unuttakları bir vagileyi yerine ge- tirirlerse, hem bir boreu ödemiş, bem de, Fikrete dil uzatanlara güzel bir cevab vermiş olacaklar. Bunu, bekleriz. Gavsi Halid OZANSOY