21 Aralık 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

21 Aralık 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2261—376 YEDİ TEPE — 69 uncu sayfadan devan — di, Süna Mardine niçin gitmesin? Mardinden merdiven gelir. (Ne ise o ayrı). Süna Küreiarzın üstüne tükür- dü, kuyruksuz Şarmözü, mest Şar- mözü koltukladı kraliçalar gibi ka- ranlığa daldı, Geceleri Yedi tepe ru- tubet ve yangın kokardı. Rakı saati gelmiş yerleşmişti. Yedi tepede açılan rakı şişe- lerinin gürültüsü, göklere doğru yükseliyordu. O gece yine sinekler havada sevişmiş, yine bahriyeliler gemiden inmiş, turşular yine mis gibi kok- muştu. Kedilerin aşk demi gelmiş yine geçen yolcuları pembe dillerle öpüp okşuyorlardı. Gecelerin gecesi dünyaların dün- yası! Süna Tokgöz tüccara varacaktı, gecelerin gecesi rüyaların ruyası! Başınızdan geçtimi bilmem? Ölüm haberi gelirken insanın kulak zarı zonklar, saçları dimdik olur, masalara çıkar susar bekler- siniz. İşte böyte bir süküt şehri sardı, Yedi tepeyi sardı ve şehir sustu. Sinekler havada asılı kaldı, kuş- lar göklere mıhlandı, kediler taş kesildi, müşteriler masalara çıkıp büza gözlerle birbirine baktı. Geceleri Yedi tepe rutubet ve yangın kokardı... Birdenbire iğne gibi sivri, gittik- çe patlıyan bir ses gecenin ipekleri- ni yırttı, Bu ne feryat! Tepelerden meyhanelerden ge- ceden kediler ve insanlar boşaldı, polis, inzibat, jandarma düdükleri yaylım ateş açtı! Genel evde, vaka olmuştu ! Süna Tokgözün odasına giren- ler şunları anlatıyor: i — Suna Tokgözün başı man- galda fıkırdıyordu. 2 — Saçlarından mâvi bir alev çıkıyordu. 3 — Üstünde kaptan Trotinber- nin hediyesi Kimono vardı, Kimo- ns Çin cübbesine denir. 4 — Karyolanın dört bacağı kana batırılmıştı. UYANIŞ Eğer bir adam daime sarhoş olsaydı: İnsanlara ne sonsuz muhabbeti olacaktı. Bu dinlediğim mandolin Bu tuttuğum bardak Bu düşünmek istediğim kız Bana yaşadığımı hatırlahıyor Hakikaten. 5 — Tokgözün vucudu (sayan- lar söylüyor), 13 bıcak 13 te yan- lamasına ustura yemişti ki cem'an yekün 26 yara eder, — Tokgözün kanı kapıdan çıkmış, merdivenleri inmiş, bakan- lar söylüyor, denize doğru başını almış gitmişti. 7 — Bir de bakmışlar ki kedi Şarmöz hâla dalgada lopur lopur Tokgözün maileşmiş kızıl hayatın: içip, iskemlelere çarpa çarpa yata- ğa çıkmış uyumuş! Melih CEVDET Resim : Abidin Dino 8 — Şaka değil aşk bu, katil Koço ayaklarını ıslatmamak için bir iskemleye çıkıp kanlı kollarını çarmıha gerer gibi ei hem gü- lüyor hem ağlıyormuş 9 -- Koçonun ağzından tek bir izah sözü çıktı ki tekkelerde hlilâ tefsir ede durulur, ((am bir tercü- mesi henüz elde edilmemiştir); — Skaravofotyoz! i Ertesi günü mübarek dayı &iz- lere ömür vefat etti, iskemlesi ile beraber gömülmüştü, Abidin DİNO