28 Aralık 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

28 Aralık 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 2262—577 UYANIŞ TA GOREDAN BIRKAÇ SES DAHA Çeviren: İbrahim Hoyi S ANATAN Ganj boyunda tesbih çekerken, pejmürde kılıklı bir Brahmin yanına geldi, ve: <Fakirim, bana yardım ett.» dedi. Sanatan : «Bütün malım, yalnız sadaka çanağımdan ibarettir. Her çeyi da” gıttım...» dedi. «Fakat Rabbim Şiva rüyamda bana geldi ve sana varmamı tav- siye etti. dedi Brahmin. Sanatan birden, nehir kenarında, çakılların arasında kıymet biçile- miyen bir taşı bulub aldığını, ve bi- risinin işine yarıyacağını düşüuerek kumların içine sakladığını hatırladı. Sakladığı yeri Brahmin'e gös- terdi. O da şaşkın bir halde kaza- rak taşı çıkardı. Brahmin yere otardu, Güneş ağaçların arkasında batıncaya ve öküz çobanları davarlarile evleri. ne gidinceye kadar yalnız başına düşünceye daldı. Sonra ayağa kalktı. Ağır ağır Sanatan'a yaklaştı, ve: — Usta.. dünyanın bütün ser- vetine tenezzül etmiyen zenginliğin en küçük kesirini bana ver,. dedi. Ve kıymetli taşı suya fırlattı. se Kalbimi paçavralarla giydirdi- ğin ve onu dilenmek üzere yola salıverdiğin zaman gökün üzerin: de bir sevinç gülümsemesi yayıldı. Kalbim kapı kapı dolaştı, ve bir çok kereler, tas adeta dolmuş iken soyuldu. Yıpranmış günün sonunda, kalbim zavallı çanağım yukarıya doğru tutarak senin sa- rayıtın kapısına geldi, ve sen çık- tın, onu elinden tuttun, ve tahtın- da yanına oturttun. & Kralım bana meçhüdü. Onun için bacını istediği zaman, bore larımı ödemeden kendimi gizleye- ceğimi sanacak kadar cesrudum. Günlük işimin, ve gece rüyala- rımın arkasına kaçtım, kaçtım. Fakat onun istedikleri, alacak- lara beni her nefesimde izledi, Böylece, onun beni tanıdığını anladım, ve bana nit hiç bir yer kalmadı. Şimdi bütün yoğumu ayaklarının dibine koymayı ve onun krallığında yerime hak ka- zanmayı arzulıyorum. * İnsanlara ibadet etmeleri için hayatımdan bir hayal olarak seni yoğurabileceğimi sandığım zaman toprağımı, arzularımı; bütün renk. li Obulya ve rüyalarımı Otopla- dım getirdim. varımı Senin sevmen için kalbimden benim hayatımla bir'hayal yoğur- manı istediğim zaman, sen kendi ateşini ve kuvvetini; hakikatı, s6- vimlilik ve huzuru getirdin. bd İbrahim Hoyinin, Tağore'dan çe- virdiği ve yakında çıkacak olan Meyva Zamanı İsimli (eserden verdiğimiz bn parçalar, büyük Hind şairinin olğun çağın- daki tahassüs ve iştiyaklarını ince ve derin bir haz dünyasından menşurliyerek oakis- lendirmektedirler. Resim: 4. hazanağla Suların Ucunda Suların ucunda yıldızlar, Yıldızlar, şehrin ışıkları. Suların ucunda yıldızlar, Yıldızlar, gece âşıkları. Suların ucunda yıldızlar, Yıldızlar parlayıp sönmede. Suların ucunda yıldızlar Ne uzak.. uzaak görünmede! Ümitler, zavallı yıldızlar | Halid Fabri OZANSOY Gelecek Sayıda : EBE HANIM Mustafa Niyazinin yeni bir hi- kâyesi