9 Ocak 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

9 Ocak 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

HAZİN BİR KAYIP er m Emin Günver'in ölümü Bu hafta Türk irfan âlemi çok sevgili ve kıymetli bir uzvunu kaybetti : İnönü Kız Lisesi müdürü Emin Günver, ani bir dimağ nezfi neticesinde bir gün içinde hayata gözlerini yumdu. Merhum, her manösile yüksek ruhlu, ince hisli, vazifesine tapan bir şahsiyeti. Bunun için onu yakından tanıyanların kalbinde bıraktığı acı sonsuzdur. “Servetifünun - Uyanış, , merhumun yakın ollesine, refikasına ve biraderleri Başvekölet müsteşar muavini Haydar Günver'le Dr. Muammer Günver'e ve bütün dostlarile Maarif ailesine derin bir tees- sürle taziyetlerini sunar. — Servetifünun - Uyanış — Ufulüne derin teesgüf duyduğumuz kıymetii maarifçilerimizden Emin Günver Ölen dostumun arkasından - — Emin Günver'in ruhuna ithaf — © sıcak dost elini sıkarken avucumda > Etrafına saçardı ümit dolu okisler. Daha dün o gülüşü gözlerim önündeydi, Şimdi, yaşlar dizili kirpiklerim ucunda, Babasıydı yüzlerce genç mektepli yavrunun, Diyorum: — Bu vakitsiz ölüme sebep neydi ? Onları da giderken yarı yetim bıraktı. Boş odası âdeta bir gönül gibi mahzun : Niçin öldü, bukadar hayat ve iyilikle Bu oda yıl sonunda onsuz mu kalacaktı ? Etrafına bakarken, etrafını severken ? Bukadar çatırdısız çökmez bir fidan bile, Şimdi artık ne sesi, ne çehresi yaşıyor, Sessizce nasıl çöktü bu çınar böyle erken ? Fakat hâfırasını anacaktır nesiller. İsmi irfan ve şeref mabedinden taşıyor, Öyle alnı güneşli yüce bir çınardı ki Yeter mezartaşına hakkedilse bu eser... Dallarında kuş gibi öterdi ince hisler. Dostluğa öyle derin bir imanı vardı ki Halid Fahri OZANSOY 86 — Servetifünun — 2316